X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3185

FORUM

Yeni tele lens tavsiyesi

huseyinisci huseyinisci 17.12.2025 11:58:00
İyi günler, canon rf 200 800 veya rf 100 500 lenslerden birini almak istiyorum. Hangisini tavsiye edersiniz. Makinem EOS R7 ve halen kullandığım lens Canon EF100 400 ll .


Engin06 Engin06 21.12.2025 22:46:00

Gelinen nokta bence herşey parası ile oratılı, her lens parasının hakkınıda veriyor bu da bir gerçek, bütçem ile kendim deneyimlerimle geldiğim nokta rf100-500, ilave zoom gerekli ise 1,4 extender (100-500 1,4 extender) bu kombinasyon 200-800 den iyi, 200-800 ise 800 f11 den iyi syg

gervaqo gervaqo 21.12.2025 13:37:00

Sadece 200 - 800 değil, hiç bir lensin uzak durulası olmadığını düşünüyorum, imkanlar ve tercihler söz konusu, keskin bir fotoğraf elde edemiyorsanız lens arızalı değilse bu sizinle ilgili bir durumdur f9 veya f11 gibi rakamlar söz konusu olunca muhtemelen bokeh temizliği endişeleri oluyor, halbuki bokeh sizin objeye olan ve objenin arka planıyla olan mesafeyle daha ilgili olan bir durum, diyaframı 1 stop hatta 2 stop kısmanız bokehde kayda değer bir fark yaratmıyor, bence ışığın yarısına hatta dörtte birine düşmesi daha olumsuz bir durum. fakat büyük diyaframlı odak uzaklığı büyük lenslerin fiyatları, özellikle de boyut ve ağırlıkları ortada.

keynowski keynowski 21.12.2025 12:55:00

Olcay Bey' e katılıyorum. Eğer full frame makinem olsaydı ben de 800mm ulaşabilen bir lens tercih ederdim. Benim için 600mm bile ff makinede çoğu durumda kısa kalır. Benim için en ideal odak mesafesi APS-C sensörlü makine için 600mm, ff içinse 800mm. Tabi tek lens kullanacaksam bunun zoom lens olmasını isterim. Çünkü yakın çekimde bazen çok daha düşük odak mesafeleri de gerekebiliyor. Bu arada, piyasada şu makineden ya da lensten uzak durun denilecek herhangi bir ekipman olduğunu düşünmüyorum. 200-800mm den uzak duranlar 800mm f11 i mahalleye sokmaz herhalde. :) ki bence 800mm f11 lens, fiyat/performans açısından en iyi lenslerden biri. (Bir ara farklı nedenlerden satmaya karar vermiştim ama vazgeçtim. İyi ki de vazgeçmişim.) Aslında bu gibi konularda çok fazla teorik bilgiler üzerinden konuşmak yeterli değil, fotoğraflar üzerinden konuşmak lazım. Kim, neyi nasıl çekmiş ya da çekememiş bakmak lazım. Mesela benim 800mm f11 ile çektiğim ve paylaştığım onlarca foto var. (100 bin kareden fazla çektim bu lensle) Ama biliyorum ki o kadar fotoya rağmen, tam fotoğrafı beğenecekken exife bakıp da f11 i görünce beğenmekten vazgeçenler de oluyordur. :) Ah keşke şu lensi bir ff makinede kullanabilseydim.

kabacallo kabacallo 21.12.2025 12:25:00

Rf 200-800 kesinlikle uzak durulacak bir lens değil :) Belki alışma süreci vs daha uzun sürebilir, uzun ve f9 olan bir lens. Yurt dışı forumlarda da bir çok kişi 100-500 satıp geçiyor. Youtube incelemelerinde 100-500 ile kıyaslama videoalrı var. Duade Paton ve Jan Wegener örneğin. Ben de her zaman kamuflaj ile çeksem, yakından çeksem 100-500 tercih ederdim ama benim gibi ne gelirse çeken biri için 200-800 daha kullanışlı.

Kelaynakci Kelaynakci 19.12.2025 09:35:00

Merhaba Hüseyin bey,Haziran ayında İsviçreden gelen arkadaşım ile Doğu turuna çıktık aynasız Canon 5 d mark ıı ve alma sakın dediğim halde aldığı 200-800 lens ekipmanı vardı (200-800)ben alma 100-500 al demiştim dinlemedi ikiside sıfır olduğu halde benim eski aynalı 7 d mark ıı ve 400 mm f5.6 L lens kadar bile olamayan bir ekipman ile 11 günlük çektiği fotoğraflar hep boşa gitti.İsviçreye döndüğü gün 500 Euro zararına verip 100-500aldı şimdi çok iyi ve mutlu .kesinlikle 200-800 den uzak durun derim ben buna şahidim .R7 ile 100-500 ün ince ayarlarında çok oynamazsanız çok iyi uyum sağladığını düşünüyorum
.Selamlar

kabacallo kabacallo 18.12.2025 19:49:00

Merhaba ben de nacizane görüşlerimi belirteyim. Canon r7 kullandım ve şimdi r5 mark ii ve 200-800 kullanıyorum. Kısaca eğer crop sensörlü bir gövde ile devam edecekseniz 100-500 en iyi seçenek bence de. Full frame olunca bence 200-800 daha avantajlı eğer 500mm ile çektiğiniz kareleri hep kırpacaksanız L serisi olmasının bir avantajı kalmıyor. Şu an eğer size 400mm çok kısa gelmiyorsa bence gövdeyi r7 mark ii çıkınca yükseltmek lens değiştirmekten daha iyi sonuçlar verebilir.

Pelegrine28 Pelegrine28 18.12.2025 13:34:00

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler Kenan Hocam, ben bir süre daha aynı ekipmanlarla devam edeceğim sanırım. Selamlar..

keynowski keynowski 18.12.2025 12:35:00

Merhaba Caner Bey, Bence EF100-400 is2 ile RF100-500 arasındaki fiyat farkına değecek kadar kalite /performans farkı yok. 100-500 ün daha iyi olduğu yönlerden bahsettim. Bir de 100-500 ün hafiflik avantajı var. Ama benim için ideal zoom lensler bahsettiğim Sony ve Nikon lensler. Çünkü odak mesafesi ve diyafram değeri açısından daha uygunlar. Keskinlik olarak da Canon 100-500 üst seviye L serisi olmasına rağmen Sony/Nikon zoom lenslerden belirgin şekilde daha keskin değil. Bir de Sony/Nikon bahsettiğim lenslerin hepsinde de dahili zoom var. Yani zoom yaparken lens boyu uzalıp kısalmıyor. Bu da çevre koşullarına karşı daha iyi yalıtım sağlar bence. Canon' un tüm tele zoom lensleri nedense harici zoom yapıyor. Yani odak mesafesi değiştikçe lens boyu da değişiyor. Tabi bu tasarım Canon lenslerin biraz daha hafif olmasını ve çantada da az yer kaplamasını da sağlıyor diğer yandan. Tüm bu açıklamalara rağmen belki ileride ben de 100-500 e geçebilirim tabi bana daha uygun bir lens gövde kombinasyonu bulamazsam...

Pelegrine28 Pelegrine28 18.12.2025 09:54:00

Hocam merhaba, soruyu sormam için başlık fırsat oldu; Aynı setupa ben de sahibim : R7 EF 100-400 L II R7'ye aynalıdan geçtiğim için 100-400 elimde hali hazırda bulunuyordu zaten, bu yüzden RF serisi lensleri tercih etmek istemedim. Fakat şuan RF 100-500 kafamı kurcalıyor, fiyat anlamında EF'yi elden çıkartınca bile arada azımsanamayacak bir fark çıkıyor. Sizin 100-500'e geçmeme sebebiniz nedir acaba? İki lensin tüm özelliklerini baz alınca tecrübenize göre bu masrafa değecek bir fark var mıdır? Teşekkürler, selamlar..

huseyinisci huseyinisci 17.12.2025 21:23:00

Degerli görüsleriniz için teşekkür ederim. 100-500 almaya karar aldım ve siparişimi verdim.

keynowski keynowski 17.12.2025 21:16:00

Merhaba, ilk olarak R7 ile EF100-400 is2 kullanıyorum ben de ve seri çekim hızında bir kısıtlama olmadığını belirteyim. (Mekanikte 15fps, elektronikte de 30fps çekebiliyor) Bence keskinlik olarak EF400mm f5.6, EF100-400 is 2 ve RF100-500mm aynı seviyedeler. 400mm' de 100-500' ün küçük bir diyafram dezavantajı var. (f5.6 vs f6.3) Ama onun dışında odaklama hızı ve doğruluğu ve de titreşim engelleme konusunda 100-500 önde. 200-800 ise benim de beklediğim bir lensti ama pek beklentimi karşılamadı açıkçası. Engin hocamın da dediği gibi L sınıfı olmayışı optik kalite açısından biraz dezavantaj. Canon nedense aynasız sistemde bizler için fiyat/performans oranı daha iyi bir lens yapamadı henüz. Sony 200-600mm, 400-800mm ve Nikon 180-600mm de firmaların üst seviye optik lenslerinden değiller ama Canon 200-800mm den bariz daha iyiler. Canon' un RF300-600mm f4-5.6 gibi bir lens üzerinde çalıştığı haberleri var ama muhtemelen rakip firmaların yukarıda saydığım lenslerinden en az 2 kat pahalı olacak. Mevcut koşullarda konuya dönersem, ben de R7 ile 100-500 tavsiye ederim. Eğer farklı marka makine ile farklı marka lens kullanılabilseydi bir Canoncu olarak R7 ile 100-500 değil de yukarıda saydığım Sony/Nikon lenslerinden birini kullanırdım. :)

gervaqo gervaqo 17.12.2025 13:57:00

2026 başlarında yeni lensler gelecek deniyor ama mevcut Canon lensleri arasında taşınabilirlik, keskinlik, hız, performans vb. en iyi seçenek 100 - 500 L gibi görünüyor, elinizdeki lens de güzel ama hız gerekirse aynasız gövdede saniyede 7 kareyi geçemeyebilirsiniz.

Engin06 Engin06 17.12.2025 13:00:00

Her iki lenside kullandım 200-800 de kırmızı halka yoktur keskinlikten ödün verirsiniz, EOS R7 - 100/500 çok güzel sonuçlar alabileceğiniz bir ekipman olur, örnek çekim linkte www.trakus.org/kods_bird/uye/?fsx=2fsdl15@d&idx=342674&tit=gokardic elinizdeki lens 100-500 dn iyidir ama hız konusunda 100-500

gedizmen gedizmen 17.12.2025 12:49:00

EOS R7 - 100/500

Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT