X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3185

FORUM

Aynasız ekipman.

AZİM AZİM 18.03.2026 17:47:00
Bir süredir aynasız ekipmana geçmek istiyorum. Canon kullanıcısı olarak R5 MII güzel bir gövde. Yalnız lens konusunda tereddütlerim var. Şu anda Nikon daha önde (lens olarak) görülüyor. Z8 in sorunları var Z9 un ise biraz eski olması beni düşündürüyor. Sonuç olarak Canon 300-600 ün ( Yeni lens) lensi veya Nikon Z9 MII yi bekleyeceğim. Ne zaman çıkacağı konusunda bilgisi olan var mı? Hangisi önce piyasaya çıkarsa tercihim o yönde olacak. Sizlerin de görüşlerini almak istedim :)


biocoholic biocoholic 30.03.2026 10:24:00

Bilgiler için çok teşekkür ederim, selamlar.

AZİM AZİM 27.03.2026 19:49:00

Arkadaşlar değerli görüşleriniz için teşekkürler.

Pelegrine28 Pelegrine28 24.03.2026 10:47:00

Kenan hocam (keynowski) R7 EF 100-400 L ii kullanıyor, fotoğraflarını çok beğeniyorum, size de referans olabilir. Aynı setup bende de var, düşük ışık performansını beğenmiyorum ama hala makineye tam olarak hakim değilim. RF 100-500'e göre daha uygun fiyatlı ikinci el bulunabilir..

biocoholic biocoholic 23.03.2026 23:36:00

R7 100-400 mm nasıl bir kombinasyon? 100-500 maalesef çok pahalı...

gedizmen gedizmen 23.03.2026 08:53:00

Aynen.. Haziran ayı gibi çıkması bekleniyor...

bakcasoy bakcasoy 21.03.2026 10:51:00

Sadık hocam, bir süredir r5 m2 kullanıyorum. Henüz tam olarak bütün özelliklerine hakim olamasam da, şu ana kadar çok memnunum. EF/RF adaptörü ile bütün EF lenslerimi başarıyla kullanabiliyorum. Hiç kullanmadığım için Nikon body ve lenslerle ilgili bir değerlendirme yapamam ama r5 m2 gövdeyi gönül rahatlığıyla önerebilirim. (RF 100-500 lens ile de iyi iş çıkardığını dostlarımda biliyorum)

sener sener 20.03.2026 02:05:00

Nikon z9 m2 2027 deniyor, bence bekleme. Söylentiler tabii.

AZİM AZİM 19.03.2026 14:26:00

Cengiz bey aynı görüşeyim. Canon'un yeni lensini beklemek lazım.

gervaqo gervaqo 19.03.2026 06:58:00

Kuş fotoğraflarında crop kaçınılmaz bir durum, dolayısıyla yüksek çözünürlüklü bir gövde gerekir, yüksek iso performansı bir başka kriter, bu konuda Canon Nikon'un biraz ilersindeydi, bazı incelemeciler halen öyle olduğunu söylüyorlar, Sony'nin ergonomisi sıkıntılı, uzun süre elde tutunca rahatsız ediyor eleştirisi var, mevcut durumda benim tercihim Canon R5 m2 olurdu, lens konusunda sizin için uygun odak uzunluğunda en büyük diyafram açıklığını sunan en hafif lense bakmak lazım, Canon 200 - 600 mm f5.6 lens çıkacak söylentisi var ama boyutu, ağırlığı, fiyatı ne olur bilemem.

mindo mindo 19.03.2026 02:22:00

R7ii 100-500 iyi bir ikili olacaktır.Az kaldı sanırım...

AZİM AZİM 18.03.2026 17:49:00

Sizlerin de görüşlerini almak istedim.

Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT