Bir uçağın pencerisinde
Dışarda ki kargaşaya dalmıştım
Bulutların kavgası
Oksijenin karbondioksitle rekabeti
İnsanların güzellikleri yok edişi seriliyordu gözlerime
Utandım kendimden
Utandım saygısız kaldığımız yeryüzüne..
Kendimden ve senin yerine de utandım
Ne çok utanacağımız şeyler var olduğunu hiç düşündünüz mü?
( bir çoğumuz hayır diyeceğiz, demek zorunda da kalıyoruz, oysaki çırpınmak gerekiyor bir çıvgın gibi)
Uçup semalara ulaşmak
Bulutlardan süzülmek güzel
Ama hiç sorduk mu bir kuşa
Bir karıncaya
Bir buluta
Hayır sormayı unuttuk, unutturdular
Sadece biz varmışız gibi
Yaşadığımızı düşünüyoruz
Oysaki yaşamak bir kuşun kanadında
O küçücük yüreği sımsıcak gelir
Konduğu dala
Adem DEMİR