İşim gereği çok seyahat ettiğim için sonraki durağımda ne bulabilirim diye bir plan yaparım hep. 2021\ de Van\ da bir kaç gece aramıştım daha sonra Milleyha\ da çıkmıştı hınzır :) o zamandan beri seni bulacağım diyordum. Isparta seyahatim bittikten sonra Hatay\ a doğru yola çıktım, Hatay\ a ilk girdiğimde gördüğüm manzara beni inanılmaz sarsmıştı, \"BURAYA NE OLMUŞ!?\" dedim. Şoku atlattıktan sonra yol yorgunu da olsam Sahilde bir tur atayım belki hedef listemde olan Çöl Çobanaldatanı bulurum dedim. Bir-iki turun ardından yorgun argın sahile çektim aracı. Tam uyumak üzereyken yanımdan bir araba geçti... Bizim dedektifmiş :) ikimiz de birbirimiz için \"KİM BU MANYAK BU SAATTE\" demişiz. Ertesi sabah işlerimi hallettikten sonra akşam üzeri gün batmaya yakın alana tekrar geldim, hem konaklama hem de kontrol için. Sonra bir fotoğrafçı gördüm ve çektiği kuş ürkmesin diye biraz bekledim. Sürmeli kervançulluğu ile işi bittikten sonra yoluma devam ederken bir baktım ki Emin abi, biraz sohbet ettikten sonra hadi beraber gezelim dedi. Güneşi batırdıktan sonra bu bizi kesmedi hadi baykuş bakalım dedik :) eğlenceli sohbetimiz eşliğinde İshakkuşu ve Peçeli baykuş bulduktan sonra biraz bıldırcın kılavuzu baktık, sonra önümüzden bir çobanaldatan geçti, o kadar hızlı geçmesine rağmen ikimizin de gözleri büyüdü ve \"BU ÇÖL ÇOBANALDATANI!\" dedik. Rengi o kadar belli ediyor ki kendini. Ufak çaplı şokumuzu atlattıktan sonra aracı ters çevirdik ve orada! Yerde!!! Ellerimiz titreyerek ilk fotoğraflarını ve video kayıtlarını araç içinden aldık. Sonra dedim ki artık sürünme vakti geldi :)) O kadar toleranslıydı ki bize karşı, adeta onun için burada olduğumuzun farkındaydı! Çok rahatsız etmeden durduk ve bir süre sadece izledik onu... Bizim gülümseyen suratlarımızdan sıkılmış olacak ki uçtu ve kayboldu...
Keyifli sohbeti ve arazi boyunca bana kattıkları için Emin YOĞURTÇUOĞLU\ na teşekkür ederim.