Yeşilbacağın balık yediğini bilmiyordum. Ve bunu böylelikle öğrenmiş ve belgelemiş oldum.
Alaçatı sulak alanında sonbaharın en kurak günlerinde kurumak üzere olan küçük göletler içindeki balıklar maalesef buharlaşma, tuzluluk artışı ile toplu olarak ölmekteler.
Bu fotoğrafı çektiğim göletin adeta kılcal damarla bağlı olduğu su kanalını farkettim ve yeterince beslenemediği için kurumamış ancak çok sayıda balık telef olup kıyıda ölmüşlerdi.
Bunu görünce kendi çabalarımla uzun süre uğraşıp kanalı genişlettim ve ertesi gün gelip baktığımda inanılmaz derece su yükselmiş ve balık ölümlerini müteakip günlerde tamamen durmuştu.
Burada bunun gibi küçüklü büyüklü 10-15 gölet daha var ki hepsi maalesef sonbaharda kurumuş durumda. Bu göletler eğer ana kanala bağlanabilse ekosistem inanılmaz çalışacak ve sistem kendini dengeleyecek.
Maalesef bölge için bataklık algısı işlenmeye çalışılıyor ve ortada bir takım kreatif projeler adı altında hayallerle rant planları uçuşuyor. Umarım yönetime sesimizi duyurabiliriz. Aksi taktirde bu fotoğraflar birer dinazor fotoğrafı gibi sadece görselde kalan bir hayal olacak.
Herkese sevgi ve saygılarımı sunuyorum.