X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184
Ketenkuşu

Ketenkuşu >> Common Linnet >> Linaria cannabina

Selamlar.



3000 karakter kaldı.
Çalışmanın adı
Keten
Kuş Türü
Ketenkuşu
Fotoğraf Türü
Diğer
Yayın Tarihi
7.11.2024
Çekim Tarihi
18.06.2024 00:00:00
Çekim alanı
Türkiye - Bilecik

Statü »
Tanımlı
Fotoğraf »
Aktif / Onaylı




Türün   1093. Fotoğrafı | İzlenme Sayısı »   147 | Yorum Sayısı »   20 | Beğeni Sayısı »   27 |


Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

BAHADIR07
BAHADIR07     |     9.11.2024 21:02:00
Fotoğrafı açmadan senin olduğununu bildim Kenan hocam :) harika eline sağlık.
keynowski
keynowski     |     9.11.2024 21:31:00
:) Teşekkür ederim Bahadır hocam.
Muratk
Muratk     |     7.11.2024 22:23:00
Olmadiki şöyle bi r7 miz bizde aksiyon çekelim :) Eline sağlık hocam çok güzel
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 22:41:00
:) Teşekkür ederim hocam.
abem
abem     |     7.11.2024 21:33:00
Emeklerinize sağlık,harika olmuş.
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 21:36:00
Teşekkür ederim.
Engin06
Engin06     |     7.11.2024 15:57:00
Çok güzel elinize sağlık Kenan hocam, Olcay beyde yazmış çekimle ilgili , en son kendi denemelerimde de 1/5000 ile türün hareketli olan kanatlarında kesik kesik görüntüler çıktı, buda tabiki sensörün yukardan aşşağıya bölüm bölüm tarama hızı ile orantilı, bundan sonra 1/5000 hatta 1/4000 bile kullanmayı pek düşünmüyorum, acaba yanılıyormuyum bilmiyorum ama en hızlı kanat çırpan türlerden bir olan sinek kuşu saniyede 80 kez kanat çırpabiliyorsa bunu durağan çekilde çekmek için incelediğim fotğraflarda genelde 1/1600-2000 olarak çekimler görüyorum ve kanatlarda az hale görülüyor, yani biz bu estantane olayını abartıyormuyuz diye düşünmeye başladım, sizin fikirlerinizide almak istedim
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 19:29:00
Hocam rolling shutter sorunu elektronik deklanşörde ortaya çıkan ve makine sensörü okuma hızının yavaş olmasından kaynaklı bir durum. R7 \ de elektronik ilk perde veya mekanik perde kullanarak bu sorunun önüne geçilebilir. Öte yandan precapture özelliği kullanırken makine mecburen elektronik deklanşöre geçiyor ve az ya da çok, bazense tertemiz foto da oluşabiliyor. Ne yazık ki Canon/Nikon/Sony firmaları krop makinelere üvey evlat muamelesi yapıp, birçok konuda kısıtlıyorlar makineleri. Sensör okuma hızı yavaşlığı da bunlardan biri. Kullanılan lensin rolling shutter sorununa bir etkisi yok bence (en azından aynı odak mesafesindeki lensleri kastediyorsak) Aksiyonu net yakalama konusunda bence en etkili çözüm enstantane yükseltmek yine de. 1250 isoda yeterince net olmayan fotoğraf 100 iso olsaydı tel tel mi olacaktı? Hiç sanmıyorum. Bir de tel tel foto konusu var. Tel tel olup da bence fotoğraf olamayan bir çok kare var gördüğüm. Bence yeterince netlik-keskinlik-detay, iyi bir kompozisyon daha önemli. Eğer amacım aksiyonu net yakalamaksa 1/1250sn, iso400 yerine 1/4000sn iso 1600\ yu kesinlikle tercih ederim. :) Hatta durum onu gerektiriyorsa 1/16000sn, iso 5000\ i tercih ederim. :) Selamlar hocam, sağlıcakla...
Engin06
Engin06     |     7.11.2024 17:21:00
Kendi düşüncelerimi yazayım, rolingshuter siz bu çekimde kullanmışsınız ben yalıçapkını suya dalış çıkış için kullanmadım ama 1/5000 için dezavantajlı sonuçlar almış oluyoruz, bunun önüne geçmek için halihazırli ekipmanlarımız ile palaflaş sistemine gidersek belki biraz çözüm olabilir bunada gerek yok :), bana göre önemli olan burda sensörü ışığı doyurmak, dünde bu konuyu Bahadır kardeşimizle az biraz konuştuk ondaki 400 2,8 lens olsa daha bu rolingshuter ve benim çektiğim karadeki detaysızlık diyeyim önüne geçebiliriz, dikkat ettiyseniz benim çekimde 186mm f5,6 ve hiç sevmediğim 1250 iso, yani f5,6 1/5000 ile yetersiz kalıyor bu çekim kalitesi baya düşürüyor, tel tel çekmeyi seviyoruz hocam, aksiyonlarda biraz toleranslı çekim yapayım dedim fakat çıta altı kareler oldu :)) sağlıcakla kal
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 16:18:00
Teşekkürler hocam. Hareketli kuşların kanatlarındaki kesik kesik çizgi durumu da rolling shutter sorununun bir sonucu hocam, bunun enstantane hızı ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Öte yandan eğer çok hızlı hareket eden kuşlarda hareketi tamamen dondurmak istiyorsak mümkün olan en hızlı enstantaneyi kullanmak başarı şansını arttıracaktır. Tabi amaç kuşun baş kısmını net yakalamaksa belki 1/1000sn bile yeter ama kuşun tamamını net ve donmuş yakalamak için çok daha yüksek enstantane hızı şart bence. Ben de bu amaçla 1/16000sn bile deniyorum. Iso yükseliyor belki ama en azından aksiyonu çok daha net yakalıyorum. Sinekkuşunu 1/1600sn ile çekenler bence ortam ışığı yetersiz olduğu için öyle çekmişler. Bence sinekkuşu gibi bir kuşu 1/1600sn net yakalama ihtimali ile 1/4000sn de net yakalama ihtimali aynı değil. 1/1600sn de 100 karede 5 kare netse, 1/4000sn ile belki 20 kare net , 1/8000sn ile belki 40 kare net çıkar. Sayıları kafadan attım ama demek istediğim anlaşılmıştır. Bu arada R7 de eğer mekanik deklanşör ile 1/8000sn\" ye kadar yüksek enstantane denemeleri yaparsak o kanatlardaki kesik kesik çizgi vb rolling shutter sorunu olacağını hiç düşünmüyorum.
kabacallo
kabacallo     |     7.11.2024 10:26:00
Rolling shutter etkisi bazen estetik duruyor. Elinize sağlık.
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 12:05:00
Evet hocam precapture ile çektim. Bence sensor readout speed\ i çok hızlı olan makinelerde de bir kanat aşağıda bir kanat yukarıda görünebilirdi diye düşünüyorum. :) Bu durum kuşun doğal hareketi bence. Ama tabi hızlı makinede özellikle aşağıdaki kanattaki yatay çizgilenmeler ve dağınık görüntü oluşmazdı bence.
kabacallo
kabacallo     |     7.11.2024 11:23:00
Sensör yukarıdan aşağıya doğru okuduğu için kanatlardan biri yukarıdayken diğeri aşağıda görünüyor. Sensör daha hızlı okusa iki kanat da yukarıda ya da aşağıda görünürdü ama dediğm gibi zaman zaman ilginç göründü için estetik de olabiliyor. Precapture ile çektiniz sanırım. Yeni makinemde en çok özlediğim özellik. Kalkış anlarını çekmek çok daha kolay oluyor precapture ile.
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 11:11:00
Teşekkür ederim. Aslında ben rolling shutter etkisini sevmiyorum. Bu karede ne kadar rolling shutter var, tam bilemedim. Veya bu pozu rolling shutter sorunu olmayan bir makine ile çekseydim nasıl görünürdü, tam bilemedim. Ama bence öyle bir makine ile de bu bumerang benzeri görüntü oluşurdu gibime geliyor. Tabi muhtemelen kanat uçlarındaki dağınık görüntü olmazdı. :)
mehmet3
mehmet3     |     7.11.2024 09:22:00
Harika olmuş abi emeğine sağlık.
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 11:02:00
Teşekkür ederim kardeş.
Osmanerdem
Osmanerdem     |     7.11.2024 07:48:00
Kenen Bey harika, elinize sağlık.
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 11:02:00
Teşekkür ederim.
gervaqo
gervaqo     |     7.11.2024 01:04:00
Kanat açıları çok hoş Kenan bey, güzel yakalamışsınız, tebrik ederim.
keynowski
keynowski     |     7.11.2024 11:02:00
Teşekkür ederim.
Beğeniler | 27
bakcasoy || 18.11.2024 19:20:00
ertugruldivlecen || 9.11.2024 20:40:00
adem1974erdem || 9.11.2024 18:39:00
SOGUKPINAR || 9.11.2024 18:01:00
cesuru || 9.11.2024 14:31:00
temelkavrak || 9.11.2024 11:36:00
kingfisher || 9.11.2024 07:23:00
omardaing || 8.11.2024 12:22:00
cankarayel || 8.11.2024 00:04:00
BAHADIR07 || 7.11.2024 22:28:00
abem || 7.11.2024 21:27:00
oguz44 || 7.11.2024 18:59:00
ozgurgundogan || 7.11.2024 17:04:00
MKEMAL || 7.11.2024 15:48:00
gentleman46 || 7.11.2024 15:47:00
Engin06 || 7.11.2024 15:44:00
Snylm || 7.11.2024 13:55:00
ZaGoR || 7.11.2024 12:11:00
yasar16 || 7.11.2024 11:20:00
gmk || 7.11.2024 10:48:00
kabacallo || 7.11.2024 10:26:00
MetinCenkçiler || 7.11.2024 10:21:00
empati || 7.11.2024 09:42:00
mehmet3 || 7.11.2024 09:22:00
Osmanerdem || 7.11.2024 07:47:00
coşkun || 7.11.2024 01:35:00
tuncerto || 7.11.2024 01:20:00
Tanımlama Yapan Üyeler: caganabbasoglu, Çulluk
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT