X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184
Akyanaklı baştankara

Akyanaklı baştankara >> Sombre Tit >> Poecile lugubris

Hani derlerya, benim adım hıdır bu tür için elimdeki ekipman ile çekeceğim en iyi kare budur :) Selamlarımla



3000 karakter kaldı.
Çalışmanın adı
poz verdi
Kuş Türü
Akyanaklı baştankara
Fotoğraf Türü
Diğer
Yayın Tarihi
29.01.2025
Çekim Tarihi
26.01.2025 00:00:00
Çekim alanı
Türkiye - Ankara

Statü »
Tanımlı
Fotoğraf »
Aktif / Onaylı




Türün   527. Fotoğrafı | İzlenme Sayısı »   162 | Yorum Sayısı »   39 | Beğeni Sayısı »   45 |


Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

metinalkis
metinalkis     |     24.04.2026 02:40:00
Ustaca dondurulmuş bir zaman dilimi
uhasan
uhasan     |     31.01.2025 23:08:00
Engin bey çok güzel elinize sağlık.
Engin06
Engin06     |     4.02.2025 19:58:00
Sağolasınız Hasan Bey selamlar
Ressam06
Ressam06     |     31.01.2025 20:58:00
Nefis olmuş Engin kardeşim, ellerine sağlık
Engin06
Engin06     |     4.02.2025 19:58:00
Sağol varol Birol abi selamlar
Önder
Önder     |     30.01.2025 20:11:00
Eline sağlık Engin beycim
Engin06
Engin06     |     30.01.2025 22:05:00
Çok teşekkür ederim Önder beyim eksik olmayın
gentleman46
gentleman46     |     30.01.2025 11:12:00
Daha ne olsun Edem, harika ellerine sağlık...
Engin06
Engin06     |     30.01.2025 11:30:00
Edem şimdilik yapabildiğimiz ileride ne yaparız hep beraber göreceğiz, teşekkürler selamlar
Osmanerdem
Osmanerdem     |     30.01.2025 07:48:00
Engin Bey çok güzel, elinize sağlık.
Engin06
Engin06     |     30.01.2025 11:29:00
Çok teşekkür ederim Osman Bey, selamlar
Muratk
Muratk     |     29.01.2025 22:38:00
Muhteşem olmuş abim tel tel ellerine sağlık
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 22:49:00
Başkan gelecek sefere sensiz gitmem oralara hazırlıklı ol
MetinCenkçiler
MetinCenkçiler     |     29.01.2025 22:02:00
Kıskandırıcı güzel olmuş Engin,
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 22:49:00
Çatlatırız abisi :)))))) sen olmasan nasıl çekerdik bunu
BAHADIR07
BAHADIR07     |     29.01.2025 21:57:00
Nefis olmuş Engin abi, eline sağlık.
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 22:48:00
Sağol varol Bahadır abim çok teşekkür ederim
ali6105
ali6105     |     29.01.2025 21:42:00
At deresi sütüdyolarından sanırım ! Daha iyisi Malatya\'da kayısı :)) Ellerinize sağlık...
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 22:47:00
Ali hocam o kadar belli oluyormu :) gelecek sefere fonu değiştirelim belli olmaz:) teşekkürler selamlar
kubilaykaplan
kubilaykaplan     |     29.01.2025 21:37:00
Kış bitmeden yetişebilirim umarım. Gördükçe insanın içi kıpır kıpır oluyor abi. Hele eve arabayla 15dk mesafede olunca :D Eline koluna sağlık.
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 22:44:00
Ufak bir tenefüs molası yaprsın Kubilay :) teşekkürler
ZaGoR
ZaGoR     |     29.01.2025 21:03:00
Daha ne olsun Engin abi. Harika olmuş. Tebrikler...
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 21:24:00
Sağolasın Levent abim teşekkür ederim sağolasın selamlar
keynowski
keynowski     |     29.01.2025 12:02:00
Bence her zaman daha iyisi çekilebilir ve daha iyisi işlenebilir hocam. Netlik ve detaylar çok iyi görünüyor bu karede, bence kompozisyonda değişiklikler olabilir. Kuş biraz daha küçük olabilir. Arkasında görülen siyah alan olmasa daha güzel olabilir. Bir miktar yüksekten çekilse sanki daha iyi gibi, bu şekilde birazcık kuş yukarıda gibi. Tabi bunlar sadece benim fikirlerim, kesin doğrudur diyemem. :) Eline sağlık Engin hocam, selamlar.
Engin06
Engin06     |     30.01.2025 10:54:00
Hacam bilmiyorum tanıyormusunuz sitede sevdiğimi bir arkadaşımız var Kenan Ulukaya, onun profiline girdiğinizde en değerlisine ve çekmiş olduğu çaprazgaga fotoğraflarına bakarsanız kompozisyon ve netliği görebilirsiniz ;) \"Kompozisyon, farklı parçaları, nesneleri, ögeleri en iyi şekilde bir araya getirme ve bu şekilde oluşturulmuş bütün anlamında bir kavramdır.\" şah ta en başta bu yok sonrası netlik ( 800mm f11 göre net senin ve benim gözüme hitap eden netlik yok\" daha güzel karelerde güzel yorumlara ve tartışmalarda buluşmak ümidü ile sağlıcakla kal
keynowski
keynowski     |     30.01.2025 01:45:00
Evet hocam bence de yırtıcılara karşı bir pozitif ayrımcılık var. Benim de daha çok ilgimi çekiyor yırtıcılar. Mesela bence nadirat türlerin çok kötü karelerine de sırf nadir olduğu için bir pozitif ayrımcılık var. Ahbap-çavuş ilişkisine ise hiç girmek istemiyorum eğer konu beğeni ve yorumlar ise...Bana göre kötü olan bir fotoyu babam bile çekse beğenmem ben. Benim şah karesine gelince; neden kanatların kesik olduğunu açıklamada belirttim zaten. Kuş bence kadraja rahat sığsaydı harika bir kare olacaktı. Ama bu haliyle de netlik ve kompozisyon nasıl yok anlamadım. Netlikten beklentilerinizin ne olduğunu valla anlayamadım. Birkaç arkadaşın da sizinle aynı fikirde olduğunu biliyorum netlik-detay- tel tel olma konusunda. Benim şahın yarısı kadar bile net olmayan fotoğraflara övgüler yağdırılıyor. Benim netlik ihtiyacımı karşılayan bir foto şah karesi. Bu arada netlik-detay konusunda beklentilerinizi karşılayan bir kare varsa, linkini bana atarsanız ben de bir bakayım. Gerçekten merak ettim doğrusu. :) Selamlar, iyi geceler...
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 23:17:00
Kenan hocam sayfada her kuş fotosu çekimi yapanın beğenisi çekimi türe bakış açısı farklıdır, bugün sakın alınma yazdıklarıma inşallah kimsede alınmaz bugün GF olan şah kartal fotoğrafınızda kompoazisyon yok netlik yok kanatlar kesik ama beğenisi fazla nedeni tür yırtıcı, yırtıcılara karşı bir pozitif bakışımız var bunu bir türlü çözemedim örnek olsun diye bu türü yani akyanaklıyı o şekilde paylaşsam 3 beğeni almaz gerçi bir iki gün önce net olmayan kare var o çok iyi bir örnek siz bile beğenmemişsiniz :) tekrar bu kareye geldiğimde ben hala diyorum kendimce göz istediğim gibi değil bir çok kareye baktım bu türün gözü istediğim özelliği taşımıyor nihayetinde pazara akılları satmaya götürmüşler, herkes kendi aklına almış geri gelmiş :) görecelikler farklıdır selamları hayırlı akşamlar
keynowski
keynowski     |     29.01.2025 13:50:00
Hocam bence göz dahil tüm detaylar çok iyi. Söz konusu detaysa sadece kuyruk tarafında netsizlik var. O da kuş hafif çapraz duruyor herhalde, o da ondan kaynaklı. Bence genel olarak büyük çoğunluğumuz kuşun tel tel olması konusuna çok fazla takılıyoruz. (Bir de aksiyon olayına çok takılıyoruz.) Bunlara vereceğimiz önemi kompozisyona versek ortaya daha seyri güzel kareler çıkar diye düşünüyorum.
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 13:35:00
Nerden başlasam bilemdedim ki :) şimdi elimizdeki lens 100-500 f7,1 500 den çeksem arka fon kesinklikle böyle olmayacak bunda hemfikiriz sanırım, ben lensin min diyaframda ne çekebileceğim diye 254 mm f5 değerinde çekmeye çalışıyorum ve bundan aldığım sonucu paylaştım, fotoğrafa fotoğraf olarak değilde exif bilgilerine bakan arkadaşlarımız bunu kesinlikle deneyeceklerdir diye düşünüyorum, diğer yazdığınız detaylarda katılırım tabiki arka fon, tünek, çekim açısı, altın ışıkta çekmek gibi, ama şunuda unutmamak gerek bu türün yandan karesini, yani görseldeki açıdan yakalamak gerçekten sabır işi 2 hafta sonununda ve 7 saatinlik beklemenin sonucu bu benim için,kıpır kıpır bir tür durmak bilmiyor :D gidersin şansına ilk karede çekilebilir o apayrı bir konu :) benim bu karede kendimce takıldığım bir yönü türün gözü, ırkımı böyle nedir ışığımı alamadı, türün gözü ışığımı yansıtmıyor, gözde detay alamadım, güzel yorumun için teşekkürler selamlar Kenan hocam
tatlım
tatlım     |     29.01.2025 10:59:00
HIZIR Hıdır sefir Baldır kefir Engin beliz Çaldır nefir! Hakkı Uçkun / 29.1.2025
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 13:13:00
Çok teşekkürler Hakkı Bey, eksik olmayın selamlar
yasar16
yasar16     |     29.01.2025 09:58:00
Eline sağlık Engin hocam , güzel kare ...
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 13:12:00
Çok teşekkür ederim Yaşar Hocam selamlar
gervaqo
gervaqo     |     29.01.2025 09:43:00
Haberim yokmuş gibi çek demiş, harika kare, ne desem eksik kalacak, ellerinize sağlık Engin bey,
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 23:52:00
Kolaylıklar diliyorum ne diyeyim :D
gervaqo
gervaqo     |     29.01.2025 17:32:00
Çıtayı yükseğe koydunuz ama deniycez mecbur, selamlar,
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 13:12:00
Daha iyisini sizden bekleriz Cengiz Bey teşekkürler selamlar
abem
abem     |     29.01.2025 09:37:00
Güzel kare,elinize sağlık.
Engin06
Engin06     |     29.01.2025 13:11:00
Çok teşekkür ederim Mehmet Bey, selamlar
Beğeniler | 45
mindo || 1.02.2025 23:04:00
otelcizm || 31.01.2025 23:41:00
uhasan || 31.01.2025 23:08:00
KAMARİ || 31.01.2025 21:58:00
Ressam06 || 31.01.2025 20:57:00
dogrukul || 31.01.2025 18:30:00
ulaşcık || 31.01.2025 18:14:00
amenevse || 31.01.2025 15:55:00
empati || 31.01.2025 13:52:00
mrmehmet || 31.01.2025 12:58:00
zehra || 31.01.2025 11:32:00
hscanpolat || 31.01.2025 10:45:00
Önder || 30.01.2025 20:10:00
oguz44 || 30.01.2025 14:18:00
gentleman46 || 30.01.2025 11:12:00
bakcasoy || 30.01.2025 11:03:00
alpertuydes || 29.01.2025 23:58:00
MSTFKULA || 29.01.2025 23:28:00
cesuru || 29.01.2025 22:40:00
Muratk || 29.01.2025 22:38:00
turkuaz || 29.01.2025 22:04:00
BAHADIR07 || 29.01.2025 21:54:00
ali6105 || 29.01.2025 21:40:00
kubilaykaplan || 29.01.2025 21:34:00
ozgurgundogan || 29.01.2025 20:12:00
garabene || 29.01.2025 18:23:00
BORACIK || 29.01.2025 17:03:00
zaferK || 29.01.2025 16:56:00
Osmanerdem || 29.01.2025 14:50:00
Huseyincicek || 29.01.2025 14:41:00
kabacallo || 29.01.2025 13:44:00
hkuzenk || 29.01.2025 12:21:00
serdarsatirlar || 29.01.2025 12:14:00
ZaGoR || 29.01.2025 11:56:00
keynowski || 29.01.2025 11:53:00
esezen || 29.01.2025 11:48:00
Snylm || 29.01.2025 11:31:00
fikyor || 29.01.2025 11:03:00
MKEMAL || 29.01.2025 10:45:00
tatlım || 29.01.2025 10:27:00
yasar16 || 29.01.2025 09:56:00
karaani || 29.01.2025 09:42:00
gervaqo || 29.01.2025 09:41:00
abem || 29.01.2025 09:37:00
MetinCenkçiler || 29.01.2025 09:30:00
Tanımlama Yapan Üyeler: caganabbasoglu, Çulluk
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT