Bu güzel kuş ile sadece yeni türümüz değil, aynı zamanda yeni bir kuş ailesi (NECTARINIIDAE) Türkiye faunasına eklendi. Daha önce Ürdün ve Umman\'da gördüğüm türü ülkemizde de görmek çok büyük keyif. 1945\'te Prof. Dr. Saadet Ergene\'nin Türkiye Kuşları\'nda geçmekle birlikte üç hafta önceki fotoğrafa kadar hep acaba denmişti. Önder Kahraman ve Metin Cenkçileri kutluyorum. Her ikisine, ayrıca yol ve arazi arkadaşım Albay Ferit Başbuğ\'a çok teşekkür ederim.
Darısı yeni türlerimize.