X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184
Florya

Florya >> European Greenfinch >> Chloris chloris

Küçük ve gelişmekte olan bir ağaç üzerine konmuş bir florya. Onun ve o gün gelen diğer kuşların oraya gelme sebebi, yakınlardaki çeşmenin suyunun kesik olması ve bu ağacın dibinde yerden -sanırım bir arıza nedeniyle- su çıkıp küçük bir gölet oluşması idi. Kuşlar o gün bu suya gelmişlerdi. Kimisi arka planda görünen deve dikenlerine, kimisi sığır kuyruğu bitkilerine ve kimisi de bu ağaca konmuşlardı. Tünek yapmama bile gerek kalmamıştı. Benim için çok güzel bir gün olmuştu. 2 gün sonra yine aynı yere gitmiştim. Kuşçu misafirler vardı. Gittiğimde çeşme suyu akıyordu. Ama bu yerdeki küçük gölet üzeri genç bir çam ağacının kesilen dalları ile kapatılmıştı. Deve dikenleri ve sığır kuyrukları da ezilmişti. Çok yüksek ihtimalle bunları yapan da bir kuşçu idi; -ki bu kuşçu köylülerle konuşup çeşmeyi de açtırmış. O bölgede 8 yıl içerisinde çoğu iyi ama bazısı kötü anılarım var. En son geçen yıl selam vermek istediğimiz, fotoğraf çekmekte olan 4-5 kişi tarafından alandan kovulduktan sonra anladım ki o bölgeye gitmek isteyen kişilere yardımcı olmakla hata etmişim. O bölge için yapabileceğim bir şey yok. Zaten pek fazla kuş da yok eskisi gibi. Ama bundan sonra çekim yaptığım herhangi bir yerle ilgili kimse bana konum sormasın!. İnsan bazı şeyleri yaşamadan öngöremiyor.



3000 karakter kaldı.
Çalışmanın adı
Unutamadığım bir gün
Kuş Türü
Florya
Fotoğraf Türü
Diğer
Yayın Tarihi
4.12.2025
Çekim Tarihi
13.07.2019 00:00:00
Çekim alanı
Türkiye - Bilecik

Statü »
Tanımlı
Fotoğraf »
Aktif / Onaylı




Türün   1222. Fotoğrafı | İzlenme Sayısı »   122 | Yorum Sayısı »   30 | Beğeni Sayısı »   32 |


Herhangi bir değerlendirme henüz bulunmamaktadır.
Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

metinalkis
metinalkis     |     18.04.2026 21:16:00
Çok şık bir kare, tebrik ediyorum.
ademyagiz
ademyagiz     |     7.12.2025 00:35:00
Çok güzel bir fotoğraf Kenan hocam, çok selam.
keynowski
keynowski     |     7.12.2025 00:39:00
Teşekkür ederim Adem hocam, selamlarımla.
TekinTuran
TekinTuran     |     6.12.2025 13:56:00
Konum paylaşmama konusunda, paylaşmayanın bencilce davrandığı düşünülebilir ancak görülüyor ki bunun nerelere, hangi olaylara meydan verdiği görüldüğünde aslında çok yerinde bir davranış olduğu anlaşılıyor. Son dönemde bu gibi hareketleri çevremden daha çok duymaya başladım. Yazık, hırs, ego vb. şeyler insanlığımızı unutturmamalı.
keynowski
keynowski     |     6.12.2025 14:07:00
Teşekkür ederim Tekin Bey. Size tamamıyla katılıyorum. Bazı güzelliklerin saklı kalması gerekir diye düşünüyorum. Hatta manzara fotoğrafı veya videosu çekip konum paylaşanlara bile kızıyorum artık. Çünkü o paylaşılan mekanlar zamanla çok insan tarafından bilindikçe eski güzelliğinden eser kalmıyor. Kimisi bir çöp yığınına, kimisi de beton yığınına dönüyor. Ya da o bölgedeki ağaçlar kesiliyor veya yakılıyor. O nedenle böyle mekanlar için parolam, az insan çok huzur ve hatta hiç insan max huzur. :)
Aybars123
Aybars123     |     5.12.2025 15:03:00
Çok güzel kare. Tebrik ederim.
keynowski
keynowski     |     5.12.2025 15:47:00
Teşekkür ederim Aybars Bey.
CanA
CanA     |     5.12.2025 14:07:00
Nefis Kenan Bey tebrik ederim.
keynowski
keynowski     |     5.12.2025 15:47:00
Teşekkür ederim Can Bey.
AZİM
AZİM     |     5.12.2025 13:32:00
Çok güzel. Eline sağlık Kenan. Çok haklısın egolarımız ve hırslarımız bazen maalesef insanlığımızın önüne geçiyor.
keynowski
keynowski     |     5.12.2025 15:46:00
Teşekkür ederim Sadık Abi. Maalesef öyle oluyor.
Engin06
Engin06     |     4.12.2025 20:17:00
Kenan hocam çok güzel ellerinize sağlık, çok ısrarcı değilim ama konum göndermenizi özellikle rica ederim :)))
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 21:11:00
Teşekkür ederim Engin hocam. Bu mekanın konumunu gönderebilirim. Zaten sağır sultan bile duydu. :)) Benim konum paylaşmama kararım bu mekan haricindekiler için geçerli.
JamJar
JamJar     |     4.12.2025 20:08:00
Fotoğraf çok güzel hikaye kötü, elinize sağlık, selamlar.
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 21:08:00
Teşekkür ederim Sinan Bey, selamlar.
gervaqo
gervaqo     |     4.12.2025 19:36:00
Çok güzel fotoğraf, elinize sağlık Kenan bey, yaşadığınız olay üzücü, geçmiş olsun, bana kendi memleketimde birileri böyle bir şey söylese siz hayırdır derdim herhalde ama bu müessif olaydan dolayı konum paylaşmamayı doğru bulmuyorum, en azından iyi tanıdığınız insanlar için, beş parmağın beşi bir değil sonuçta.
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 21:16:00
Teşekkür ederim Cengiz Bey. İyi tanıdığım insanlarla bazı şeyleri paylaşıyorum. Ama onda bile tedirginlik yaşıyorum doğrusu. Bir kere yayıldı mı önünü alamıyoruz. Bunu bu fotoğrafın çekildiği bölgede yıllardır yaşıyoruz. Burada bahsettiğim olaylar yaşanmamış olsa bile biraz kafa dinleyip, huzur bulmak için gittiğiniz bir mekanın yol geçen hanına dönmesi hiç iyi olmuyor. O nedenle de konum paylaşmama kararım kesindir.
Muratk
Muratk     |     4.12.2025 17:27:00
Haklısınız Hocam Bence de Paylaşmayın.Zaten ben başkasının bulduğu türden ve mekandan zevk almıyorum.Amacımız o değilmi doğada gezmek gözlem yapmak yeni yerler yeni mekanlar keşfetmek oraları gezerken huzur bulmak..
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 17:58:00
Teşekkür ederim Murat hocam. Bu arada sizin yönteminiz de güzelmiş. :) Kuşu ve mekanı kendiniz bulmaya çalışmak da aslında daha heyecan vericidir mutlaka; bende de öyle oluyor çoğunlukla.
futhi
futhi     |     4.12.2025 16:02:00
haklısın Kenan, malesef doğasever geçinen ama bizzat doğaya zarar vermekten çekinmeyenler çıkabiliyor, çözümü yok ve inatla doğaya sarılmak , korumak, gerekirse paylaşmamak gerekiyor, buna da saygı duymak lazım Emeklerine sağlık, nefis kare, selamlar
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 16:12:00
Teşekkür ederim Fuat Abi. İnsan deneyim kazandıkça anlıyor bazı şeyleri maalesef. Ben de dediğin gibi bu fotonun çekildiği yer haricinde konum paylaşmıyorum artık.
abem
abem     |     4.12.2025 15:59:00
Çok güzel kare. Ancak hikaye hiç de hoş değil. Karşılaşmayız umarım.Selamlar.
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 16:10:00
Teşekkür ederim Mehmet Bey. Umarım benzer durumlarla karşılaşmazsınız. Selamlar.
bordox
bordox     |     4.12.2025 14:32:00
Kenan Abi bozöyüğe onca yol kat edip geldim tesadüftür ki bi abimizde benden önce orada olmuş neyapsam etsem derken canıgönülden bir sesle beni yanına davet etti bir olduk sonra bikaç kişi daha derken hem keyifli sohbetin tadına vardık hem güzel insanların varlığını hissetmenin ve bolca fotoğraf çekmenin mutluluğunu yasadık.. benzer durumları baskalarından bende dinledim basıma bizzat gelmesede ama kovulmak falan bunlara haiz olmak duydukça öyle öfke doydum ve doldum ki karsıma umarım böyle birisi cıkmaz bu öfkenin yıkımı hiç iyi olmaz kanaatindeyim. cahillik ve yobazlıktan baska birsey değil herseyden önce nezaket kendini tepede görüp el yumruğu yememişler ki bu insanlara güzellikler adına birşeyleri aşılayabilmek pek mümkün değildir ondan eminim neyse. neden anlattım sizi cok iyi anlayanlarda var emin olun bunlardan biriside benim bilin istedim. selamlar sevgiler.
bordox
bordox     |     4.12.2025 16:10:00
Abi çokda iyi yapmışsınız vurgulamanız vurgulamamız lazım ki en azından gelişime müsait olanlara bi farkındalık olsun. hepizim birşeyleri görüp duyup yada yaşayıp ona göre terbiye etmiyormuyuz kendimizi. iyi olmayı seçmek herzaman kazandırır diğerleri varsın ben kazandım sansın ... doğanın kendisi zaten saflık değilmi en büyük hazda o saflıkların arasında kaybolma arayısı değilmi mesele kus fotoğraflamak kamp yapmak tırmanmak değilki bunlar sadece bu saf arayısa o saflıkların verdiği mutluluğa huzura bir vesile , e bu vesilenin arasında kötülük yok olmamalı bunu anlayamayan insanlar da doğaya çıkmasın zaten.
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 15:09:00
Teşekkür ederim Hakan hocam. Benim de orada yaşadığım anıların çoğu sizin yaşadıklarınız gibi keyifli. Ama işte maalesef bazı sıkıntılar da yaşadım. Öyle ki artık oraya gitmek bile istemiyorum. Sadece gitmek isteyen arkadaşlara eşlik etmek amacıyla gidiyorum artık. Bu arada muhtemelen sizi yanına davet eden değerli ağabeyim, benim kovulma hikayemdeki yanımdaki diğer kişi idi ve birlikte kovulmuştuk. Çünkü sizden bahsetmişti diye hatırlıyorum (emekli subay kendisi). Bu olayları burada anlatmamın sebebi, çekim yapılan yerleri birileri ile paylaşırken dikkatli olunması gerektiğini ve her kuşçunun da zararsız olmadığının bilinmesi gerektiğini vurgulamak idi. Desteğiniz için teşekkürler. Selamlar, sevgiler.
NACİEYP
NACİEYP     |     4.12.2025 11:37:00
şahane ..
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 14:58:00
Teşekkür ederim Naci Bey.
mustafanasif
mustafanasif     |     4.12.2025 11:15:00
Fotograf şahane ama bahsettiğiniz hikaye doğa sever olarak bildiğimiz kuş sever dostlar adına çok kötü malesef. Güzel bir fotograf almak uğruna doğanın düzenini bozmak yada bu sevdaya gönül vermiş kişileri kırmak rencide etmek neden bunu anlamak zor. Emeğinize sağlık üstad
keynowski
keynowski     |     4.12.2025 14:57:00
Teşekkür ederim Mustafa Bey. Şüphesiz ki kuşçuların büyük çoğunluğu doğa ve kuş sever ama arada çürük yumurtalar da var maalesef. İnsan yaşadıkça öğreniyor.
Beğeniler | 32
keşifçi || 24.01.2026 19:06:00
mguzel88 || 8.12.2025 02:26:00
ozgurgundogan || 7.12.2025 17:46:00
ademyagiz || 7.12.2025 00:32:00
tatlım || 6.12.2025 23:25:00
furtun || 6.12.2025 18:20:00
TekinTuran || 6.12.2025 13:44:00
yasar16 || 6.12.2025 08:19:00
ssaray || 6.12.2025 00:45:00
kacar || 5.12.2025 21:55:00
Aybars123 || 5.12.2025 15:03:00
AZİM || 5.12.2025 13:28:00
orjurnal || 5.12.2025 09:18:00
00furkanyilmaz || 4.12.2025 20:32:00
Engin06 || 4.12.2025 20:08:00
JamJar || 4.12.2025 20:07:00
AbonouTeikhes || 4.12.2025 19:44:00
Zagor58 || 4.12.2025 18:03:00
Muratk || 4.12.2025 16:00:00
sener || 4.12.2025 15:49:00
bakcasoy || 4.12.2025 14:43:00
rousettus || 4.12.2025 14:25:00
Dikburuncamgoz || 4.12.2025 14:25:00
BİROL || 4.12.2025 14:25:00
bordox || 4.12.2025 14:22:00
adem1974erdem || 4.12.2025 14:13:00
garabene || 4.12.2025 13:26:00
nhtbzk || 4.12.2025 13:08:00
Snylm || 4.12.2025 13:07:00
mehmetz || 4.12.2025 12:44:00
NACİEYP || 4.12.2025 11:37:00
zaferK || 4.12.2025 11:36:00
Tanımlama Yapan Üyeler: caganabbasoglu, Çulluk
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT