Uzun zamandır neredeyse güneye olan her yolculuğumda bu göle uğrayıp bu kuşa bakıyordum. Ama asla bulamadım. Neyse ki Antalya\'da iken güzel haber geldi ve rotayı Konya\'ya kırdım.
Kuşu çok kolay buldum ama şöyle bir olay yaşadım;
Alana daha girer girmez arabayı yolun hemen kıyısına park ettim çünkü çamur epey yoğundu. Ve o sırada uzaktaki bu flamingo sürüsünü tararken aniden koşup kalkmaya başladılar. Başta çok uzak teleskop mesafesinde olmalarına rağmen benden korktuklarını düşündüm. Ve şaşırdım. Çünkü bir şeyden kaçtıkları belliydi.
Kuşlara yaklaştıkça korktukları şeyin ben değil peşlerindeki drone olduğunu fark ettim. Abartmıyorum bir saat boyunca alandaydım ve asla aralıksız denecek bir süre kuşları rahatsız etti o drone kullanıcı kimse. Gölün ben oradayken en az 5-6 kez dolaştılar komple.
Oradaki çocuklara sorduğumda kırmızı arabalı (sanırım mercedes) birisi uçuruyormuş. Ben yakından göremedim görseydim ikaz edecektim. Muhtemelen bilen birisi zira küçük flamingonun olduğu sürüyü asla rahat bırakmadı.
Evet bazen çok güzel görüntüler alınıyor. Ama bu boyutta olan şey doğa fotoğrafçılığı değil eziyetçiliğine giriyor.
Umarım o uçuran her kimse bu yazıyı görüp bazı kararlar alır kendince.
Çok üzüldüm bu kuşların bir saat boyunca ordan oraya soluklanmadan koşmasına.