Doğa korumanın ülkemizdeki öncülerinden, bu alanda gayret gösteren herkeste güzel anılar, bilgiler bırakan değerli büyüğümüz Tansu Gürpınar’ı kaybettik. Başımız sağ olsun.
Anadolu doğasını korumaya adanmış koskoca bir ömür. Resmi kurumlarda ve sivil toplum kuruluşlarında atılan önemli adımlar, çok değerli çalışmalar... Yeri doldurulması çok zor ama yine onun sayesinde; kalplerine doğa koruma heyecanını taşıdığı gençler ile şansımız devam ediyor.
O’nun gençler üzerindeki etkisini öğrencilerinden Ömral Özkoç’un satırlarında bulabilirsiniz.
“O Anadoluyu çok sevdi. Anadolu da onu. Büyük hoca Tansu Gürpınar!ı kaybettik. Ceylanlar, kelaynaklar, bozkırlar, sulak alanlar, toylar, Yedigöller... Onu çok özleyecek. Kaç nesil doğa korumacıya yol gösterdi, kaç kişi onun gözünden bu toprakları bu suları sevdi; anladı bilmiyorum. Ama eminim, çok kişide izi var. 25 yaşındaydım onula tanıştığımda. İlk tanıştığımdaki nezaketini ve mütevaziliğini hiçbir zaman unutmayacağım. Gözlerinin içi gülerek söylediği motive edici sözlerle ne kadar mutlu ayrılmıştım yanından. Şimdi saygımızı göstermenin tek bir yolu var. Bu coğrafyanın gördüğü zulme olabildiğince direnmek. Herşey için teşekkürler. Unutulmayacaksın.”
Trakus’a da her fırsatta destek olan Tansu hocamızın Ocak 2009 da dergimize verdiği röportaja aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.trakus.org/kods_bird/trakusdergi01/2009_1/mobile/index.html#p=77