Tam buna benzer geniş açı bir dikkuyruk fotoğrafını siteye yüklemek üzereydim ki sizin fotoğrafınızı gördüm.
Kesinlikle fotoğrafınızı karalamak için söylemiyorum sevgili büyüğüm, lakin bu fotoğraf günümüz kuş fotoğrafçılarının birçoğunun teknik unsurlardan dolayı çöpe atacağı cinsten bir kare nezdimde.
Fotoğrafınızı görüp, bir önceki cümlemde geçen fikri aklıma getirdikten hemen sonra, bu yorumu yazmadan birkaç saat önce gördüğüm ödül almış yaban hayatı fotoğraflarının bir kısmının geniş açılı ve hayvanın habitatını en güzel şekilde gösteren karelerden seçildiği aklıma geldi.
Gariptir ki kendi çektiğim ve yüklemek istediğim dikkuyruk karesi de gayet uzaktan çekilmiş ve bir nevi habitatı betimleyecek şekilde.
Belki bahsi geçen kareyi 1 yıl öncesinde çekseydim muhtemelen çöpe atıp bir daha aklıma getirmezdim ama şu an asla öyle bir hataya düşeceğimi düşünmüyorum.
Bu düşünce sadece bende mi var bilmiyorum ama camia da çekilmekte ve sergilenmekte olan fotoğrafların bir çoğunu aşırı sade bulmaya başladım son zamanlarda.
Çok ciddi bir seviyede \'\'Kompozisyon\'\' eksikliği gözüme batmaya başladı.
Şöyle bakıyorum bazı fotoğraflara, kompozisyon deseniz var, fon deseniz var, hayvanın habitatını en güzel haliyle fotoğraflayıp sunmuş fotoğrafçı. Bunu çekende bizim gibi insan, hepsi de öyle ahım şahım ekipmanlarla çekilen kareler değil.
Ama niyedir bilmiyorum \'\'kuş makrosu\'\' diye hitap edilebilecek bir çekimi benimsemişiz. Buna bende dahilim tabii. Yakın zamanda 2 metre mesafeden yalıçapkını çekmeye gittiğimde iliklerime kadar hissettim bu durumu.
Bu platformda yalıçapkının, maskeli ötleğenin vb. gibi bazı yaygın bulunan ve estetik gözüken türlerin belki de binlerce BENZER karesi vardır. Ve inatla aynı benzer kareleri yüklemeye devam ediyoruz çünkü hayvan ne kadar yakın, ne kadar tel tel ise o kadar hoş geliyor gözümüze, birde gözüne ışık vurduysa deme keyfime! Yalan yok, gerçekten hoş duruyorlar. Hele ki nadiratları yakından çekmek cidden çok zevkli :D
Ama uzaktan çekilen, manzaraya yada kompozisyona önem verilen bazı fotoğrafların pek önemsenmediğini, yayınlanmadığını hatta çekmek için öyle bir çabaya bile girilmediğini gördüm son zamanlarda.
Ayrıca şunu da eklemek isterim, hiçbirimiz kapalı bir stüdyoda çekim yapmıyoruz, fotoğrafı çekmek için uygun şartları denk getirmek başlı başına bir problem zaten bunun farkındayım.
KESİNLİKLE yakından fotoğrafı yayınlamayın, hayvanı tel tel tüyleriyle gözümüze sokmayın, nerede bunun güzel fonu? nerede bunda güzel kompozisyon?!! DEMEK İSTEMİYORUM.
Ama TRAKUS ve benzeri platformlarda paylaşılması gereken fotoğrafların, en azından kolay bulunabilen türlerin daha çok kompozisyona, aksiyona, manzaraya, habitata ve estetiğe önem verilen kareler olması gerektiğini düşünüyorum.
Aksi takdirde tanım kitaplarından fırlamışçasına bir tekdüzelikte
binlerce fotoğraf görmeye devam edeceğiz gibime geliyor.
Bu yazdıklarım tamamen benim fikrim. Kimseye kırıcı bir ithamda bulunmak istemem :)
Elinize sağlık :)