X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184
Dikkuyruk

Dikkuyruk >> White-headed Duck >> Oxyura leucocephala

Tam bir sene geçti üzerinden neredeyse. Değerli Arkadaşım Yılmaz Tanıyıcı ile birlikte Çağanın bir gün önce neredeyse 10 metreden kaydettiği Dikkuyruğu bulup fotoğraflamaya Altınşehir bölgesine gittik sabahın erken saatlerinde... Çok uzaktan da olsa görebilmenin ve fotoğrafını çekebilmiş olmanın keyfi bambaşkaydı...



3000 karakter kaldı.
Çalışmanın adı
Kış sabahında ortam...
Kuş Türü
Dikkuyruk
Fotoğraf Türü
Diğer
Yayın Tarihi
29.11.2024
Çekim Tarihi
29.12.2023 00:00:00
Çekim alanı
Türkiye - İstanbul

Statü »
Tanımlı
Fotoğraf »
Aktif / Onaylı




Türün   490. Fotoğrafı | İzlenme Sayısı »   101 | Yorum Sayısı »   23 | Beğeni Sayısı »   16 |


Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

keşifçi
keşifçi     |     29.11.2024 20:43:00
Çok güzel, kutlarım...
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 22:48:00
Teşekkürler, iyi dileklerimle selamlar.
BİROL
BİROL     |     29.11.2024 11:39:00
Çok güzel bir fotoğraf. Emeğinize sağlık sayın abim.
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:22:00
Değerli Kardeşime çok teşekkürlerim, içten iyi dileklerim, çok sevgilerimle. Selamlar.
cenkzeynep
cenkzeynep     |     29.11.2024 11:31:00
Çok güzel, elinize sağlık Mustafa bey.
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:23:00
Merhaba Cenk bey, çok teşekkür ediyorum ilginize. İyi dileklerimle selamlar.
Engin06
Engin06     |     29.11.2024 09:13:00
Harikadır elinize sağlık
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:23:00
Çok teşekkür ediyorum ilginize. İyi dileklerimle...
esezen
esezen     |     29.11.2024 09:07:00
Elinize sağlık,güzel bir bakış açısı olmuş
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:24:00
Ercan bey merhaba , çok teşekkür ediyorum, sağolun .
kubilaykaplan
kubilaykaplan     |     29.11.2024 02:47:00
Tam buna benzer geniş açı bir dikkuyruk fotoğrafını siteye yüklemek üzereydim ki sizin fotoğrafınızı gördüm. Kesinlikle fotoğrafınızı karalamak için söylemiyorum sevgili büyüğüm, lakin bu fotoğraf günümüz kuş fotoğrafçılarının birçoğunun teknik unsurlardan dolayı çöpe atacağı cinsten bir kare nezdimde. Fotoğrafınızı görüp, bir önceki cümlemde geçen fikri aklıma getirdikten hemen sonra, bu yorumu yazmadan birkaç saat önce gördüğüm ödül almış yaban hayatı fotoğraflarının bir kısmının geniş açılı ve hayvanın habitatını en güzel şekilde gösteren karelerden seçildiği aklıma geldi. Gariptir ki kendi çektiğim ve yüklemek istediğim dikkuyruk karesi de gayet uzaktan çekilmiş ve bir nevi habitatı betimleyecek şekilde. Belki bahsi geçen kareyi 1 yıl öncesinde çekseydim muhtemelen çöpe atıp bir daha aklıma getirmezdim ama şu an asla öyle bir hataya düşeceğimi düşünmüyorum. Bu düşünce sadece bende mi var bilmiyorum ama camia da çekilmekte ve sergilenmekte olan fotoğrafların bir çoğunu aşırı sade bulmaya başladım son zamanlarda. Çok ciddi bir seviyede \'\'Kompozisyon\'\' eksikliği gözüme batmaya başladı. Şöyle bakıyorum bazı fotoğraflara, kompozisyon deseniz var, fon deseniz var, hayvanın habitatını en güzel haliyle fotoğraflayıp sunmuş fotoğrafçı. Bunu çekende bizim gibi insan, hepsi de öyle ahım şahım ekipmanlarla çekilen kareler değil. Ama niyedir bilmiyorum \'\'kuş makrosu\'\' diye hitap edilebilecek bir çekimi benimsemişiz. Buna bende dahilim tabii. Yakın zamanda 2 metre mesafeden yalıçapkını çekmeye gittiğimde iliklerime kadar hissettim bu durumu. Bu platformda yalıçapkının, maskeli ötleğenin vb. gibi bazı yaygın bulunan ve estetik gözüken türlerin belki de binlerce BENZER karesi vardır. Ve inatla aynı benzer kareleri yüklemeye devam ediyoruz çünkü hayvan ne kadar yakın, ne kadar tel tel ise o kadar hoş geliyor gözümüze, birde gözüne ışık vurduysa deme keyfime! Yalan yok, gerçekten hoş duruyorlar. Hele ki nadiratları yakından çekmek cidden çok zevkli :D Ama uzaktan çekilen, manzaraya yada kompozisyona önem verilen bazı fotoğrafların pek önemsenmediğini, yayınlanmadığını hatta çekmek için öyle bir çabaya bile girilmediğini gördüm son zamanlarda. Ayrıca şunu da eklemek isterim, hiçbirimiz kapalı bir stüdyoda çekim yapmıyoruz, fotoğrafı çekmek için uygun şartları denk getirmek başlı başına bir problem zaten bunun farkındayım. KESİNLİKLE yakından fotoğrafı yayınlamayın, hayvanı tel tel tüyleriyle gözümüze sokmayın, nerede bunun güzel fonu? nerede bunda güzel kompozisyon?!! DEMEK İSTEMİYORUM. Ama TRAKUS ve benzeri platformlarda paylaşılması gereken fotoğrafların, en azından kolay bulunabilen türlerin daha çok kompozisyona, aksiyona, manzaraya, habitata ve estetiğe önem verilen kareler olması gerektiğini düşünüyorum. Aksi takdirde tanım kitaplarından fırlamışçasına bir tekdüzelikte binlerce fotoğraf görmeye devam edeceğiz gibime geliyor. Bu yazdıklarım tamamen benim fikrim. Kimseye kırıcı bir ithamda bulunmak istemem :) Elinize sağlık :)
Dakota
Dakota     |     1.12.2024 19:05:00
Sevgili Kubilay, senden sadece bir kaç yaş büyüğüm, ama senin kadar hızlı koşabilirim, ve hatta kısa mesafede sırtımda 12 kg lik arazi çantamla seni de, Çağanı da geçerim. Öyle Halit Ağbiniz gibi benden 20-30 yaş büyük Ağbilerinizle takılıp; beni o yaşlı Ağbileriniz kategorisine koymayınız lütfen :)) Çok sevgilerimle, Lütfen Halit Ağabeyine de çok sevgilerimi ilet.
kubilaykaplan
kubilaykaplan     |     29.11.2024 21:53:00
Sevgili büyüğüm, öncelikle güzel cevabınız için çok teşekkür ederim. Sevgili Halit abim ile konuşurken mevzu bahis bu yaptığım yoruma geldi. Sizin, kendisinden ve benim dedemden bile daha büyük olduğunuzu, böyle bir yorum yaparken çok daha dikkatli bir tavır takınmam gerektiğinden ziyadesiyle bahsetti. Kendisinin de tavsiyesiyle, bir yanlış anlaşılma ve kırılma durumuna sebebiyet verdiysem eğer sizden ve bu yorumu okumuş olan bütün büyüklerimden özür dileyip, niyetimin kesinlikle kötü olmadığını, aksine fotoğrafçılık tekniklerimizin gelişmesi ve daha da güzel işlere imza atılabilmesi için naçizane bir öneri olduğunun altını çizmek isterim. Tekrardan emeğinize sağlık. İyi akşamlar dilerim :)
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:28:00
Sevgili Kubilay Kardeşim çok teşekkürler. Siz gençlerin konuya olan ilgileri her şekilde çok önemli ve değerli. Son derece samimi düşüncelerini açıklamış olman da eminim ki konuya ilgi duyan tüm Arkadaşlarca önemsenmiş, okunmuştur. İlgine çok teşekkür ediyorum. İyi dileklerim, sevgilerimle.
Engin06
Engin06     |     29.11.2024 09:46:00
efsane bir yorum olmuş Kubilay tebrik ederim
mustafanasif
mustafanasif     |     29.11.2024 01:12:00
keyifli mekan güzel tür elinize sağlık Üstad
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:25:00
Değerli Adaşıma çok teşekkürlerimle. Sağolun.
keynowski
keynowski     |     29.11.2024 01:07:00
Çok güzel kompozisyon olmuş. Elinize sağlık abi.
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:29:00
Sevgili Kenan Kardeşime içten iyi dileklerim ve teşekkürlerimle, selamlar.
Engin19
Engin19     |     29.11.2024 01:07:00
Belgesel tadında, kutluyorum nefis olmuş
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 19:31:00
Sevgili Engin Kardeşime çok teşekkür ediyorum. Sevgi ve selamlar.
gervaqo
gervaqo     |     29.11.2024 00:39:00
Bu ara manzara öncelikli fotoğraflardan gidiyorsunuz, güzel kare, elinize sağlık Mustafa bey,
Dakota
Dakota     |     29.11.2024 00:42:00
Çok teşekkür ediyorum. Böylesi kareleri daha coşkuyla paylaşıyorum, ortamı dolu dolu anlatabilmek adına. İyi dileklerimle selamlar.
Beğeniler | 16
oguz44 || 29.11.2024 23:21:00
kayrakagankus || 29.11.2024 21:45:00
ozgurkalay || 29.11.2024 21:39:00
keşifçi || 29.11.2024 20:43:00
Yusuf06 || 29.11.2024 15:54:00
kabacallo || 29.11.2024 15:21:00
denizfiliz || 29.11.2024 14:21:00
furtun || 29.11.2024 12:37:00
BİROL || 29.11.2024 11:38:00
Engin06 || 29.11.2024 09:12:00
rousettus || 29.11.2024 04:29:00
Gokdeniz || 29.11.2024 03:55:00
kubilaykaplan || 29.11.2024 01:34:00
mustafanasif || 29.11.2024 01:11:00
Engin19 || 29.11.2024 01:06:00
keynowski || 29.11.2024 01:06:00
Tanımlama Yapan Üyeler: caganabbasoglu, Çulluk
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT