Ne geziydi ama!
Aslında yarıyıl tatili için babamla Hatay planı yaptığımızda Moğol İncirkuşu ve Duvar Tırmaşıkkuşu dışında beklentim yoktu. İlk gün, yani çarşamba günü ise arazideki kuşsuzluk moral bozucuydu.
Perşembe günü Moğol ile tanıştıktan sonra tırmaşığı aramak için Meydan Köyü\'ne çevirdik rotayı. Milleyha\'ya kıyasla bakılmayan bu alanda beklemediğim bir kırlangıç grubu ile karşılaştım. Çoğu Kaya idi, fakat içlerinden biri Doğu Kızıl\'ı andırıyordu. O sırada İstanbul\'dan Milleyha\'ya gelen Soner (Sabırlı) abiye durumu haber ettim. O da gelince beraber kırlangıcı beklemeye başladık.
Biraz yukarıda olan babam Soner abiyi karşılamaya geliyordu. Ona bakmak için sola döndüm ve bir anda önümdeki dala bir Ak Tepeli Kuyrukkakan kondu. Göz göze geldik. Olayın heyecanı ve şaşkınlığı ile, elim titreyerek ve haykırarak 2-3 fotoğraf aldım ve uçuverdi. Neyse ki kısa süre içinde yeniden bulduk ve Soner abi ile doya doya izledik. Kuş zaten tehdit olmadığımızı anlayınca dibimizde dolanmaya başlamıştı.
Şu ana kadar bulduğum nadir türlerin hepsi iyi veya kötü doğru zamanda doğru yerde aradığım kuşlardı. Fakat bu seferki gelip bizi buldu desem yeridir. Kısa sürede de son zamanların en popüler kuşlarından biri haline geldi. Halen daha orada olduğuna göre, ziyaret etmek isteyenlere bol şans şimdiden.:)