Sulak alanların bol olması sebebiyle bölgeye göç eden "arı kuşları", bölge arıcıları için büyük bir sorun haline geldi. Günde ortalama 80 ila 100 arı tüketen Arı kuşları, toplu halde arı kolonilerine saldırıp, arıcılar için büyük bir endişe kaynağı oluşturuyor.
Özellikle sonbahar aylarında göçe hazırlandıkları dönemde daha fazla arı tüketen bu kuşlar, günlük olarak 80’den fazla arıyı avlayabiliyor. Arı yetiştiricisi Nigar Ödemez de arılarının arı kuşlarının istilasına uğradığını belirten Ödemez, “Arı kuşlarının saldırıları, kovan başına yaklaşık yüzde 50 arı kaybına yol açmaktadır. Arı kuşlarının göç yollarının büyük bir bölümünü tamamladıktan sonra sadece günlük gıda ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla arıları avladıklarını biliyoruz. Bu durum, arıların su, polen ve nektar toplama faaliyetlerinin sekteye uğramasına ve ana arıların yumurtlama faaliyetlerinin etkilenmesine neden olmaktadır. Ayrıca, ana arıların döllenme uçuşunda yakalanarak kolonilerine dönememeleri sebebiyle birçok koloninin ana arısız kaldığı da belirtilmektedir” şeklinde konuştu.
Mevcut yasalara göre, arı kuşlarının avlanmasının yasak olduğu hatırlatılan Ödemez, bu sorunla mücadele etmek için çeşitli önlemler aldıklarını ancak arı kuşlarının bu önlemlere hızla adapte olduğunu ve saldırılarına devam ettiklerini dile getirdi. Ödemez, arı kuşlarıyla ilgili bilimsel araştırmalar yapılmasını ve arıcılar için arıları bu kuşlardan uzak tutma konusunda yardımcı olacak çalışmaların yapılmasını umduklarını söyledi.
https://www.bolugundem.com/haber/15261260/ari-kusu-saldirilarina-maruz-kalan-kolonilerin-mutlaka-kontrol-edilmesi-gerekiyor