X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3185

GÖZLEM DETAY


Kahramanmaraş, / Afşin gözlemi

6.03.2014 surgeon

Nihayet beklediğimiz telefon geldi. Ancak ışık koşulları o kadar sıkıntılı ki, yola çıkıp çıkmamakta tereddüt ediyoruz. Yine de bize verdiği sözü unutmayan ve vakit geçirmeden arayan köylü dostmuza saygısızlık etmemek amacyıla kısa bir süre içinde karar verip yola revan oluyoruz. Her kuş fotoğrafçısının yolculuk sürecinde taşıdığı \"acaba görebilecek miyiz ?\" sorusu defalarca kafamızdan geçse de \"yolda olmak bile ayrı bir keyiftir\" deyip olumsuz ihtimallere üzülmemenin altyapısını kuruyoruz. Nihayet alana yaklaştık ama hava da iyice kapandı. Ben hep kötü havanın bana uğurlu geldiğini kendi kendime tekrarlayıp, avuntu bulmaya çalışıyorum. Hafifçe yağmur atıştırıyor, Çamur ve taş yığınları arasından ağır ağır ilerliyoruz ve lokasyon verilen alana 3-5 km kaldı diyor Hüseyin kılavuz. Kuzeydoğudan hafif bir rüzgar esiyor ama hava pek soğuk sayılmaz, 15-16 derece. Arazi oldukça geniş bir ova. Kimi yerler sürülmüş, kimi yerler taşlık kayalık küçük tepelerden oluşmuş durumda Ve biz bir tepeden öbürüne doğru ilerliyoruz ki aniden 20-22 kadar bireyden oluşan bir zurba ( kuş sürüsü ) havalanıyor. Tam onlara dikkat kesilmişken 6-7 bireylik bir başka zurba diğer tepenin eteğinden havalanıp, birkaç tepe ileride biryerlerde gözden kaboluyorlar. Tekrar o tarafa doğru yönelip yine iki ayrı zurba şeklinde havalandırıyoruz ama her seferinde, hiç bir sürüye ilişmeyen tek bir birey daha olduğu ve yalnız hareket etmeyi tercih ettiği dikkatimizi çekiyor. Her defasında kuşlar bir öncekinden daha uzaktan havalanıp, \"belki bu kez daha iyi kareleriz dediğimiz umutlarımızı\" boşa çıkarıyorlar. Bu şekilde takibi 2 kez daha tekrardan yaşadıktan sonra artık onlara ulaşamayacağız bir uzaklıkta gözden kaybediyoruz. Saat 13- 16 sularında yaptığımız bu gözlemden \"hiç olmazsa elimiz boş dönmedik\" diyebileceğimiz karelerle ayrılıyoruz. İlginiz için teşekkürler... Hüseyin Meşe Not : Avcılara tarif vermemek için lokasyon ve tarih bilinçli olarak yanlış girilmiştir...

Gözlem süresi; 3 saat



Misafir Gözlemciler



Görülen Türler
Gözlenen toplam tür adedi: 1 Gözlenen toplam kuş adedi: 1


Fotoğraflar



Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

cevap yazın
Topaz
Topaz     |     10.03.2014 19:56:00
Hüsayin Hocam tebrikler...
Güzel gözlem olmuş.
Selamlar...
cevap yazın
gutesmienchen
gutesmienchen     |     10.03.2014 20:03:00
Sağolasın Kadir dostum, iyi akşamlar...
cevap yazın
ZiyaErdem25
ZiyaErdem25     |     10.03.2014 20:33:00
tebrik ediyorum Hüseytin hocam
azmin zaferi diyorum
bir gün kısmet olur inşallah
tekrar tebrikler
cevap yazın
ays
ays     |     10.03.2014 23:03:00
Tebrikler. Çok güzel kayıt, selamlar.
cevap yazın
ömer
ömer     |     11.03.2014 00:27:00
ÇOk güzel olmuş Hüseyin bey kutlarım, darısı başımıza.
cevap yazın
Besirataman
Besirataman     |     11.03.2014 10:42:00
Hüseyin Bey ben Afşin in Berçenek köyündenim,yazları belki 2-3 gün fırat bulup gidebiliyorum.Bu yazda soruşturmalarımda bazı köylülerin Toyu tarif ettikleri oldu ancak ne kadar arasamda bulamadım tabiiki.Y ada mevsimi değildi bilmiyorum.Bulmanıza sevindim çok selamlar
cevap yazın
gutesmienchen
gutesmienchen     |     11.03.2014 20:14:00
Ahmet hocam, Özmen hocam ve Ömer hocam! İlginize çok teşekkür ediyorum. Sadık hocam Afşinden bir başka üyemizin olduğunu öğrenmek beni çok mutlu etti. Hem de Berçenek, kimbilir saz da çalıyorsundur :) Sanırım İstanbul dasınız. Oralara geldiğimde fırsat olursa sizinle de görüşmek isterim. Selamlar...
cevap yazın
Bartima
Bartima     |     12.03.2014 09:17:00
emeğinize sağlık güzel gözlem kaydı ve güzel fotograflar
cevap yazın
aysem54
aysem54     |     12.03.2014 09:29:00
Sanırım göç sırasında kullanıyorlar o bölgeleri, yazın pek kaydını duymadım ama yine bu zamanlar türkoğlu-beyoğlu taraflarında uçarken görmüştüm. Güzel kayıt için tebrikler :)
cevap yazın
gürkan
gürkan     |     12.03.2014 09:39:00
Surgeon kardeşim kutluyorum; öyküsü de çok güzel, arazide sizlerle birlikte toy peşinde hissine kapıldım, okurken keyif aldım. Ne diyelim darısı başımıza, gerçeğini de inşallah yaşarız. Sevgilerimle..
cevap yazın
bal1
bal1     |     12.03.2014 10:06:00
Emeklerine sağlık Hüseyin Hocam,
Selamlar.
cevap yazın
baldano
baldano     |     12.03.2014 10:33:00
"Elimiz boş dönmedik" alçakgönüllüğün bir yana hepsi son derece guzel (1 numaralı harika) ve okurken aynı heyecanları yaşadım diyebilirim. Kötü hava şansın daim olsun hocam:) Selamlar...
cevap yazın
ozlemsezer
ozlemsezer     |     12.03.2014 11:56:00
Hüseyin hocam başarılı bir çalışma yapmışınız gönülden kutlarım selamlar
cevap yazın
Besirataman
Besirataman     |     12.03.2014 13:16:00
Hüseyin Hocam burda bir hemşehrimi görmek benide mutlu etti.Maalesef bağlama konusunda yeteneksizim:))İstanbul a yolunuz düşerse yada benim yolum Antep e düşerse görüşmek isterim.Çok selamlar saygılar.
cevap yazın
cako
cako     |     12.03.2014 13:31:00
Wooowwww dohtur beggg... daha ne olsun
cevap yazın
adanalı
adanalı     |     12.03.2014 14:28:00
harikasınız.. Müthiş kuşlar..
cevap yazın
HAZAL
HAZAL     |     12.03.2014 16:41:00
Çok güzel tür, çok güzel kayıt.
Tebrik ederim Hüseyin hocam, daha nicelerine diyelim.
Selamlar.
cevap yazın
Belgesel
Belgesel     |     12.03.2014 20:20:00
Tebrik ederim Hüseyin Bey.Çok değerli bir kayıt olmuş.Elinize sağlık.





3000 karakter kaldı.
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT