X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184

GÖZLEM DETAY


İstanbul, Sarıyer / Belgrad Ormanı gözlemi

19.12.2015 msaltik

Eşim bankacıdır, ara sıra eğitimleri veya sınavları oluyor ve İstanbul\'a geliyor. Eylül ayı başında, Aralık ayı ortasında yine bir sınavı gündeme gelince, bu sefer ben de ona eşlik edeyim dedim. Amaç kuşlar tabi :) Hedef türler, klasik İstanbul türleri idi. Hem gezmiş olurum hem de kolay bulunduğu söylenen yerel kuşları çekerim diye düşünmüştüm. E öyle de oldu. Öncesinde son bilgiler, detaylar, konum bilgileri için bölge kuşçuları rahatsız edildi tabi. Başlangıcı Gülhane Parkı\'nda papağanlarla yapmaya karar verdim. Hepsi orada demelerine rağmen genel şanssızlığımı bildiğim için rehavete kapılmadım. Tam konsantre ile alana girdim. Gerçi daha daha tramvay ile oray giderken göz kertiğini uçanlarıyla atmıştım :) Sesleriyle kendilerini belli ediyorlar. Park içinde bir o tarafa bir bu tarafa uçuşuyorlar. Ama hep yukardalar, seviyede yakalamak zor. Tabi zaman ayrılır hareketleri iyi incelenirse çok güzel fotoğrafları çekilebilir. Kendisi çok güzel zaten. Eşim de bayıldı. Bu arada kuşlarla hiç ilgisi olmayan, Facebook\'taki araba grubumuzdan bildiğim ve o gün tanışma fırsatı da bulduğum bir arkadaşıma da, kabaca kuşlar hakkında bilgi verdikten sonra, makinemi verip birkaç çekim yapmasını sağladım. 500mm\'den dolayı biraz kolu ağırmıştır ama Kuşçuluk zehrini ona da bulaştırarak görevimi yerine getirmiş oldum :) Sonu yok bu işin, papağanlar için yeter deyince (Alan da kalabalıklaşmaya başlamıştı) Nedim abi\'yi aradım, abi metroya biniyoruz dedim. Ve Belgrad ormanı\'na gidecek şekilde buluştuk. En son Trakuş kampında karşılaşmıştık. güzel sohbet etmiştik. Çok sevindim kendilerini görünce. Hemen alana gittik tabi. harika bir hava vardı çünkü, kaçırılmaması lazım... Bir de ne göreyim Çetin Çeki. çok memnun oldum tabi, ustayla da tanışma fırsatı bulunca. Harika vakit geçirdik. Kayınlar, diğer baştankaralar zibil... alakarga kadraja sığmıyor. Bu gerçek alakarga mı diye sormak zorunda kaldım. Bizde nerde mümkün böyle. Nesibe Abla\'nın, karanfilli çayını pastalar eşliğinde bir güzel içtik, içimiz ısındı. Bir yandan fotoğraflara devam ettik tabi. Ama özellikle Belgrad\'daki dakikalar harika idi. Tüm İstanbul gezimizin en güzel saatleri idi. Tabii ki bu değerli büyüklerim sayesinde böyle oldu. Sağolsunlar... Dönüşte Nedim Abi bize sormadan doğruca pideciye gidince birşey diyemedik tabi. Çok da güzeldi hani, iyi ki de gitmişiz :) İlgi, alakalarından utandık artık. Misafir değiliz birbirimize ama dört dörtlük ilgilendiler bizimle. Trabzon\'a geldikleri zaman çok çalışmam lazım Son güne Çiğdeci\'yi bırakmıştım, kardeşim o tarafta kaldığı için onunla gider çekeriz diye. Sabah erkenden Kartal\'a gittik, dakka 1 gol 1 ordaydı zaten. Hava dünküne nazaran kötüydü, kapalıydı. çok uğraşamadık. O işimizi de halledip lensi çantaya kaldırdım. Levent Göksoy ile de buluşacaktık, değer verdiğim birisidir, görmek isterdim ama tam o gün çıkan işi nedeniyle gerçekleşemedi bu buluşma. Sağlık olsun. Aynı şekilde Kadir Dabak ve Ercan üç\'ü de görememiş oldum. Orası İstanbul başka bir dünya. Ayarlamak zor bazı şeyleri. Tekrar gitme bahaneleri bunlar işte. Hep öyle bakıyorum. Pazar günü boğazda Yelkovanları çekmişler mesela, bi an keşke dedim ama sonra yine \"bir daha ki sefere neden kalsın\" diye duruldum... Alanlar başka başka ama ben uzaktan geldiğim için problem olmayacağını düşünüyorum. Farklı bir çok tür vardı tabi ki ama gelme nedenim bunlar olduğu için onları yazdım. Boğaz kenarında çayımı içerken gördüğüm Tepeli Karabatağı falan yazmadım yani :) Tadı damağımda kalan bu gezi için büyüklerime, diğer arkadaşlarıma teşekkür ederim.

Gözlem süresi; 2 gün



Misafir Gözlemciler



Görülen Türler
Gözlenen toplam tür adedi: 4 Gözlenen toplam kuş adedi: 4


Fotoğraflar



Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

cevap yazın
JamJar
JamJar     |     21.12.2015 20:14:00
Bizim için de çok keyifli bir gündü Murat. Gelmenizden çok mutlu olduk inşallah başka bir zaman hiç sebepsiz atlar gelirsiniz daha çok gezecek yerler var.
Bu gün mesela Büyük karasırtlı martı için Beşiktaş-Kadıköy yaptık bir kaç kez. Ahmet beyin taktiği ile hiç inmeden tur atmaya çalıştık. Son seferde vapur hiç yolcu almadan hareket etti bir personel geldi ve Yalova ya gidiyoruz demez mi? Sonra Kabataş a yanaşınca şaka olduğunu anladık son seferiymiş:)
Geldiğiniz ve günümüze renk kattığınız için biz size teşekkür ederiz.
cevap yazın
hhakanertug
hhakanertug     |     21.12.2015 20:37:00
O şaka beni öldürürdü heralde :) abi biz teşekkür ederiz.

Baharda da geliriz belki yine ama ben yine de bir yandan Nilgün ün eğitim ve sınavlarını takip ediyorum :)

en güzeli izin almak zorunda kalmıyorsun. Mis... :))
cevap yazın
omerkutlu
omerkutlu     |     22.12.2015 12:03:00
Murat Bey keşke haber verseydiniz biz de Büyükçekmece tarafından size katılırdık, tanışırdık. Nedim Bey , Çetin Bey gibi sıkı bir ekiple birlikte olmak çok güzel . Neyse Yelkovanlar için geldiğinizde haberimiz olursa birlikte arazi yapabiliriz. Sevgi ve selamlar. (Bu kertiklerle beni bir hayli geçtiniz, sizin gibi sıkı bir kuşçuya yakın sayıda türleri olmak hoşuma gidiyordu::)))
cevap yazın
hhakanertug
hhakanertug     |     22.12.2015 15:43:00
Teşekkür ederim Levent Bey :) Çok çekiniyorum insanları rahatsız etmekten. Utandıracak şekilde ilgilendi bizimle Nedim abiler zaten. Bir dahaki gelişime mutlaka haber veririm ama.

Kertik olayında da değişmeli öne geçmek iyidir, motivasyonu artırıyor :) Şimdi sizin sıranız gelmiş demek :)
cevap yazın
alirizaset
alirizaset     |     22.12.2015 17:14:00
Murat bey papağanlar bana da lazım.
cevap yazın
hhakanertug
hhakanertug     |     22.12.2015 19:39:00
Cihaner Bey Yeşil papağan sizin oralarda da var. İskender de bir cumartesi boğaz kenarında çay içmeye bakar





3000 karakter kaldı.
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT