X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3184

GÖZLEM DETAY


Sivas, Suşehri / Çamlıgöze Barajı gözlemi

21.11.2010 rousettus

Bayram dönüşü, lisans boyunca aynı odada kaldığım en yakın arkadaşlarımdan birini ziyaret için yolum üzerindeki Suşehrine uğradım. Pazar günü sabah 7:30-öğlen 12:00 arasında, üzerinde arkadaşımın müdürlüğünü yaptığı ve büyük bir balık üretim işletmesi olan Çamlıgöze Barajında gözlemler yaptım. tür sayısı pek yüksek değilse de etrafta epeyce kuş vardı. hem avcılardan hem balıkçılardan fazlasıyla nasibini alan kuşlar, yenip yenmemesine aldırılmadan vuruluyor; tüfeklerden kurtulanlar gölde yaşamaya çalışıyor. göle yakın bir köyde barınmayı başarmış Yeşil Papağanlar olduğunu öğrendim, ancak vakit olmayınca gidip göremedim. birkaç balıkçının bunları vurduğunu ekleyeceğim. derisi yüzülmüş bir vaşak, çarmıha gerili şekilde kurumaya(!) bırakılmıştı.

Gözlem süresi; 4 saat



Misafir Gözlemciler



Görülen Türler
Gözlenen toplam tür adedi: 27 Gözlenen toplam kuş adedi: 27


Fotoğraflar



Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

cevap yazın
MCFK
MCFK     |     23.11.2010 10:44:00
insanlarımız neden bu hale geldi caniliklerini anlamak mümkün değil
cevap yazın
İLAYDA
İLAYDA     |     23.11.2010 11:45:00
:/
bunun önüne ne zaman nasıl geçilir acaba...
cevap yazın
asfur
asfur     |     23.11.2010 12:11:00
Ahmet hocam, bu caniliklerin fotoğrafları varsa bir haber bülteni hazırlayıp basına, Sivas yerel basına dağıtalım.
cevap yazın
çimen
çimen     |     23.11.2010 14:15:00
Manzara süpermiş hocam,Vaşağı acıdım Yazık olmuş.
cevap yazın
TITUS
TITUS     |     23.11.2010 18:26:00
Pırıl pırıl fotoğraflarla nefis bir gözlem olmuş Ahmet hoca...hele manzara harika...
Tebrikler ,selamlar...
cevap yazın
HAZAL
HAZAL     |     23.11.2010 18:54:00
nefis fotoğraflar eşliğinde çok güzel bir gözlem olmuş ahmet hocam..

böyle kendini avcı sanan veya eline silah alıpta sağa sola ateş edenleri duyunca inanın tüylerim diken diken oluyor.o vaşağı çarmığa gerenler şu anda karşımda olsa herhalde işkenceyle öldürürdüm..kafalarını ezerdim..

selamlarımla...
cevap yazın
Çulluk
Çulluk     |     23.11.2010 19:06:00
hepinize çok teşekkür ederim. birkaç kelime ilave etmek isterim.
burada gözlemlediğim bu vatandaşlarımız avcı değil. sadece öldürüyorlar. ne olursa, değişik kişilerle epeyce konuştum. kurdu niye öldürdünüz diyorum. aşçı diyor ki zarar veriyor. neye? cevap yok. diyorum, koyununu mu yedi, sana mı saldırdı? öyleyse....
gelenek gibi bir şey. hadi çiftlikte kuş öldürülmesini bir nebze anlıyorum. özellikle karabatak ve balıkçıllar balıklara çok zarar veriyor. yine de bunun yolu öldürmek olmamalı.değişik tedbirler alınabilir. hele vaşak, niye öldürüldü hiç anlamadım.





3000 karakter kaldı.
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT