X Simge
TR EN
X Simge
TR EN
Belgeli Tür 520
Fotoğraflar 113841
Gözlemler 10226
Videolar 3185

GÖZLEM DETAY


Edirne, Enez / Enez lagünleri gözlemi

16.01.2012 ömer

İlk ün gördüğümüz kuşlara ilave kuşlar gördük, akkuyrukluyu uzaktan da olsa görebildik, fotoğraftakş silahlı kişiler bir kuzey Irak manzarası ile gelip aracın üzerinden sakarmekelere 8-10 el ateş edip birkaç tanesini öldürdüler.

Gözlem süresi; 5 saat



Misafir Gözlemciler



Görülen Türler
Gözlenen toplam tür adedi: 65 Gözlenen toplam kuş adedi: 65


Fotoğraflar



Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

cevap yazın
ömer
ömer     |     17.01.2012 22:04:00
Jandarmaya gittik nöbetçi astsubay çok ilgili idi , milli park görevlisi görevinde imiş ama anladığımız kadarı ile araçsızlıktan görevii tam yapamıyor. Jandarma bir evvelki gece çevre bakanlığı görevlileri ile kontrol yapmış ve birçok silahı toplamışlar ortalıkta o kadar çok avcı var ki devamlı birilerinin ilgilenmesi lazım.
cevap yazın
ömer
ömer     |     18.01.2012 11:40:00
Avcılığın sona ermesi konusunda hiç ümidim yok, İsveç gibi eğitimin yüksek olduğu yerlerde bile halen yapılıyor, tabii orada ülke büyüklüğünün nüfusa oranı çok farklı ama yine de Avrupada birçok ülkede devam ediyor olması moral bozucu. Ancak öncelikle kurallara uymalarını sağlamak zararı en aza indirmek lazım.
Enezde buzun üstünde yaralı bir bahri gördük biraz ileideki avcılara bahriyi siz mi vurdunuz diye sorunca ne o adam mı? diye cevap verdiler, bahri eti yenen birşey değil av kuşu değildir dediğimizde de avda her şey olabilir adam bile vuruluyor dediler .Cehaletin böylesinden avcılığı toptan yasaklamaya uzun bir yol var karşımızda avdan geçinen bir endüstri Türkiyenın köylerine kadar yayılmış bir ticaret zinciri var avcılığın kurallarına uygun olarak yapılmasını sağlayabilsek büyük bir iş yapmış oluruz..
cevap yazın
aysem54
aysem54     |     18.01.2012 09:46:00
Cehalet kötü gerçekten, bu cahil tayfası burada da kar yağışı nedeniyle iki gündür çok aktif, bir kısmı sulak alanlarda ördek kaz peşinde, ormanda çulluk peşindekilerin silah sesleri gün boyu dinmiyor. Havalı tüfeklerle ötücülerin peşinde olanları ise poşetler dolusu ardıç, karatavuk, ispinoz, hatta kızılgerdanla dönüyor evlerine... Allah ıslah etsin...
cevap yazın
mehmetunlu
mehmetunlu     |     18.01.2012 10:01:00
avcılık gibi diğer ilkel ve feodal yapıların da tasfiyesini görmeye ömrümüz yeterli olur inşallah, elinize sağlık nefis bir gözlem
cevap yazın
çimen
çimen     |     19.01.2012 12:43:00
Ömer Abi,Biraz soru sorduğunuz için Adam bile vurulur lafı sizeydi sanırım,Allah muhafaza.Tartışmanın dozunu çok iyi ayarlamak gerek.
cevap yazın
karakoc
karakoc     |     17.01.2012 22:47:00
güzel gözlem üzücü haber.ama malesef galanın kaderi bu birşeyler yapılmadıkça.emeklerinize sağlık Ömer abi.selamlarımla.
cevap yazın
halimdiker
halimdiker     |     17.01.2012 21:59:00
Geçen sefer Ömer Furtun Kırklareli Valisine tweet atmıştı ve Valilik Enez deki avcılar konusunda ilgili birimlere talimat vereceklerdi. Siz bir başvuruda bulundunuz mu? Hala Mili parkalrın emekli olan personelinin yerine birini Gala ya yerleştirmediler sanırım.
Dilek
cevap yazın
indiana
indiana     |     18.01.2012 19:16:00
Merhaba Arkadaşlar ; Bende aynı şekilde Kızılırmak deltasından muzdaribim.Koskocaman delta ve irili ufaklı tam (7) yedi tane göl.Deltanın bir tarafında avlanmak serbest bir tarafında avlanmak yasak ,gülermisiniz ağlarmısınız ?Ben şahsen ağlıyorum!
Geçenlerde özden Beyle sabah erkenden kalkıp deltaya gittik,tulumlarımızı teçhizatımızı aldık gölün içine gogoların arasında tam bir kamufle olduk inanınen az 2,5 saat suyun içinde bekledik kendi yöntemlerimizle ( yeşilbaş,çamurcun) ları kendimize çekmeyi başardık ancak fotoğrafik yaklaşıma gelemediler .Avın serbest olduğu tarafdan bir avcının tüfek atması ile bütün örderkler havalanıp gitti !Yani emeklerde boşa gitti.Deltanın yasak bölümünden kalkan kuşlar ördekler av yasağı olmayan bölgeyede gidiyor doğal olarak sonuç tahmin edeyorsunuz.Avcıların acımasızlığı her yerde .

Bütün temennim Kızılırmak deltasının tamamen av yasağı kapsamına alınması.

cevap yazın
acihan
acihan     |     18.01.2012 07:56:00
Bu adamların derdi avlanmak falan değil. Dertleri silah. O yüzden de önlerine ne çıkarsa ateş ediyorlar. Yırtıcı, karga vs. farketmiyor.

Eğitim şart.

Fotoğraflar çok güzel. Emeklerinize sağlık Ömer bey.
cevap yazın
ays
ays     |     17.01.2012 23:02:00
Edirne Milli Parklar Mdr. ile geçtiğimiz ay tanışma şansımız oldu. Kendisi yeni atandı,oldukça alakalı; hem Trakuş u da çok iyi biliyor. Bu hafta tekrar ziyaret edip özellikle bu gözlemde kullanılan fotoları göstereceğim.
Gala Gölü, konumu itibari ile Edirne Merkez e çok uzak, bu tabi bi bahane olmamalı. Hele bir de görevlinin bulunduğunu varsayarsak.. Bu özel konumu (özellikle sınırda olması) dolayısı ile çok fazla kendi halinde kalmış bir yer. Avcılar istediği gibi cirit atıyor.





3000 karakter kaldı.
Yeni Türler, Belgeli Tür Adedi : 520  
Copyright TRAKUS © 2008 - 2026 Türkiye'nin Anonim Kuşları: Sponsor ESİT