Sabah hem kocagöz aradım hemde Korucuk,bahçemiz ve Çürüksu çevresindeki gördüklerimi bu geç kalmış kayıtla girdim...Saksağanın albinosunu daha önce eklemiştim tür ekleden...bir aydan fazla süre sonra yine aynı yerde aynı ağaçlarda dolanıyordu...öğleden sonra Orbay Turan kardeşim geldi ve Çürüksuyu tekrar dolaştık..kuşlar yer değiştirmiş olmalılar çünkü artık kaç gündür onları göremiyoruz...Karacaalide yeni oraları kontrol etti durdu yoklar,hem çevrede çok fazla çakal ve tilki var hemde çobanlardan rahat bırakılmıyor gibi geldi kuşlar,biraz sakin yerlere kaymış olmalılar diye düşündük Orbay ile fazla üstelemedik,Çulha yuvası bulduk ama aktiflik göremedik yuvada,hem dere hem de yeşil düdükçünü aynı anda gözledik,yelpazekuyruklara baktık Goncalı sazlığına daha gelmemişlerdi,sabahda fazla araziden ayak parmak tırnaklarım battığından kan revan iltihap yapmıştı yeniden temizlettim ve şu an iyi sayılırlar...bu ayak tırnakları yüzünden dağ gezilerimi hep ertelemek zorunda kalıyorum,çektirmektende bıktım çünkü yeniden büyüyüp batıyorlar...Orbayla geziyi kısa kesip dükkanda çay molası verdik ve kuşlarımızın bulunması ilimize kazandırılması yönünde keyifli bir sohbet ettik...neyse ilimizin çok fazla eksik verisi var ve bizleri bekliyor bu yüzden devam... yürüyemez hale gelinceye kadar...ayrıca ekipman eksiğimiz tamamlanınca daha geniş aktiviteli geziler çevre korumada daha başarılı olur düşüncesiyle köy muhtarımız ve okulun müdürü ile fikir alışverişinde bulunduk ,çocukların eğitimine mutlaka eğilmeliyiz bu çevrede...Çürüksu nehrinde ve havzada 150-200 tür burdan girmişimdir gözlemlerde ve tür ekle bölümünden,
su kirliliği olmasa dahada fazla olacağına eminim şu an bahçemiz bile 124 kertikte hala yeni misafirlerini bekliyor...Herkese güzel bol kuşlu gözlemler dilerim kalın sağlıcakla...wolf s.k. (Trakor)
Gözlem süresi; 2 saat